Aktualności | Przedszkole Motylek - Krosno
Aktualności

Najbliższe plany

Najbliższe plany:

• 7-31.10. – zbiórka karmy dla psów i kotów
  • 15.10. – wtorek – wycieczka do Rymanowa w poszukiwaniu jesieni
  • 17.10 – czwartek o 10.00 – Pasowanie – Ślimaczki i Rybki, Żuczki, Biedronki

– czwartek o 10.30 – Pasowanie ul. Korczyńska

– czwartek o 11.00 – Pasowanie – Mróweczki, Żabki, Jeżyki

• 21-25.10. – Wystawa modeli redukcyjnych w Krośnieńskiej Bibliotece Publicznej
  • 28.10. – poniedziałek – o 9.00 w RCKP „Koziołek Matołek”
  • 30.10. – środa – „Dzień kundelka”
  • 6.11. – środa warsztaty przyrodnicze „Skrzydlate myśli”
      • 9.30 – ul. Korczyńska

• 20.12. – piątek – Wigilia przedszkolna
  • 27.12. – piątek – Przedszkole Zamknięte
    • 11.02. – wtorek o 9.00 – „Calineczka” przedstawienie w RCKP
    • 14.02. – piątek – „Walentynki”
    • 12.06. – piątek – Przedszkole Zamknięte
    • 20-31.07.2020 – Przerwa wakacyjna

„Kolorowe smaki lata”

Tego roku letnia pogoda bardzo sprzyjała naszym wakacyjnym planom. Ostatnim wspólnym wyjściem była wyprawa na krośnieński rynek. Udaliśmy się tam w czwartek 29 sierpnia, by skosztować zimnych i kolorowych pyszności. Po miłym spacerze na rynek stanęliśmy
w kolejce do stoiska i każdy miał okazję wybrać sobie ulubiony smak lodów. Z deserem w ręku usiedliśmy na ławkach i delektowaliśmy się nie tylko przysmakami, ale także świeżym powietrzem i ostatnimi ciepłymi promieniami słońca tego lata. Po zjedzeniu lodów i doprowadzeniu naszych buzi do czystości po czekoladowych łakociach ruszyliśmy w stronę naszego przedszkola, gdyż powoli zbliżał się czas obiadu. Miło było spędzić te ostatnie chwile lata na pieszej wyprawie i jedzeniu pysznych lodów. Każdy dzień, każda miła chwila pozostanie w naszych wspomnieniach na długo. Nie możemy się już doczekać kolejnych wakacji!

Park Trampolin

Wszystkie dzieci – i te mniejsze, i te większe – uwielbiają skakać. Postanowiliśmy więc wybrać się w środę 28 sierpnia do krośnieńskiego Parku Trampolin „High Jump”, by móc spędzić nasz wakacyjny czas na radosnej aktywności. Park oferuje wiele trampolin na dużej powierzchni użytkowej. Można skakać zarówno po tych mniejszych, jak i po większych. Oprócz nich do zabawy przeznaczone są dwa baseny z gąbkami i ścianka wspinaczkowa. Nasze przedszkolaki zostały podzielone na kilka grup, by móc do woli korzystać z wyposażenia Parku. Przed wejściem na trampoliny wszystkie dzieci zostawiły swoje buty w szatni, a zwykłe skarpetki zamieniły na antypoślizgowe. Jeszcze tylko dokładna rozgrzewka, by nie ulec kontuzji i … do skoku, gotowi, start! Każda grupa na wspólne zabawy i wysokie skoki miała godzinę czasu, a oprócz naszych opiekunów nad bezpieczeństwem dzieci czuwali także pracownicy „High Jump”. Po zejściu z trampolin wszyscy byli nieco zmęczeni, ale niezwykle szczęśliwi. Mamy nadzieję, że uda się nam przyjechać tu również za rok.

Muzeum Przemysłu Naftowego i Gazowniczego w Bóbrce

We wtorek, 27 sierpnia, dzieci z naszego przedszkola udały się na wycieczkę autokarową do Bóbrki – kolebki przemysłu naftowego. Przedszkolaki zostały podzielone na dwie grupy, by łatwiej było im zwiedzać muzeum i brać udział w atrakcjach znajdujących się na jego terenie. Każdą grupę oprowadzał przewodnik. Najmłodsi mieli okazję usłyszeć historię powstania i funkcjonowania najstarszej na świecie kopalni ropy naftowej, podziwiać XIX wieczne kopanki, które pracują po dzień dzisiejszy i spacerować ścieżką edukacyjną. W Bóbrce zwiedzający mają okazję poznać bliżej osobę Ignacego Łukaszewicza i jego odkrycia. Bardzo ciekawą atrakcją jest projekcja holograficzna przedstawiająca pracę założyciela kopalni. Dzieci miały również okazję cofnąć się w czasie i zobaczyć jak wyglądała dawna apteka i czego ludzie używali niegdyś do leczenia swych dolegliwości. Pod koniec wycieczki przedszkolaki mogły zrobić sobie grupowe zdjęcia przy eksponatach znajdujących się na terenie muzeum przemysłu naftowego i gazowniczego. Po niesamowitej przygodzie wręcz musi pozostać taka pamiątka.

Sensoplastyka

Zajęcia z Sensoplastyki łączą w sobie plastykę i zabawę z wykorzystaniem wszystkich pięciu zmysłów: wzroku, smaku, węchu, słuchu i dotyku. Zawsze w tym czasie wykorzystujemy materiały spożywcze, które są bezpieczne dla organizmu dziecka. Sensoplastyka wpływa na optymalny rozwój całego organizmu, a stymulując receptory mamy wpływ na rozwój nerwowych połączeń w mózgu. Poza tym jest to świetna zabawa dla dzieci w każdym wieku.

Nasze pierwsze wakacyjne zajęcia z Sensoplastyki odbyły się we wtorek 3 lipca. Wtedy najmłodsi z przedszkola przy ulicy Grodzkiej oraz ulicy Korczyńskiej spotkali się na boisku przy Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej. Tam czekały na nie gotowe miseczki, butelki
z wodą, barwniki i wiele materiałów sypkich, m.in. mąka, sól, fasola, przyprawy, itp. Przedszkolaki wymyślały jak połączyć określone substancje, by powstały masy o konsystencji idealnej do dalszej zabawy. Podobne zajęcia odbyły się 7 sierpnia. Tym razem przedszkolaki mogły już nie tylko dowolnie eksperymentować z masami, papkami, ciastami, ale także
z materiałem sypkim bez użycia wody. Wszystko zależało od chęci najmłodszych. Trzecie zajęcia – 21 sierpnia, które miały miejsce również na boisku przy Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej, dostarczyły przedszkolakom wiele radości podczas zabawy artykułami sypkimi bez użycia kropli wody. Tzw. „Sucha Sensoplastyka” pozwoliła na przesypywanie, mieszanie, wybieranie ziaren z mąki, odbijanie śladów swoich stóp czy dłoni i wiele innych aktywności. Zabawa trwała w najlepsze i szkoda było nam opuszczać boisko, jednak trzeba było wracać do przedszkola na obiad. Nie możemy się już doczekać kolejnych wakacji i zajęć z Sensoplastyki.

Wycieczka autokarowa do Sanoka

Każdy przedszkolak uwielbia podróżować i poznawać nowe miejsca. Właśnie dlatego 20 sierpnia udaliśmy się na wycieczkę autokarową do Sanoka, której celem było Muzeum Budownictwa Ludowego, tzw. Skansen. Już sama podróż była niezwykle ciekawa, bo za oknem autokaru można było dostrzec ciekawe rośliny, zwierzęta, maszyny, czy też rzadko spotykane pojazdy. Po dotarciu na miejsce zjedliśmy drugie śniadanie, by mieć siłę na poznawanie miejsc niezwykłych, bo powstałych przed wieloma latami. Rozdzieliliśmy się na kilka małych grup, a każdą z nich oprowadzał przewodnik. Mieliśmy okazję podziwiać wystroje izb, sieni, kuchni, pokoi i korytarzy. Widzieliśmy dawną remizę strażacką, siedzieliśmy w drewnianych ławkach szkolnych, podziwialiśmy piękno otaczającej nas przyrody i zachwycaliśmy się panującą tam ciszą. To tylko niektóre z atrakcji, jakie mieliśmy okazję przeżyć. Pod koniec naszej wizyty w Skansenie podziękowaliśmy przewodnikom za ciekawą lekcję historii i udaliśmy się na obiad. Po dotarciu na miejsce każdy otrzymał porcję pysznych pierogów. Potrawa smakowała wszystkim, tak samo, jak wszystkim smakował domowej roboty kompot. Po posiłku udaliśmy się do autobusu, by wyruszyć z powrotem do przedszkola. Żal odjeżdżać, ale w Krośnie czekają na nas rodzice, którzy na pewno ciekawi są naszych wrażeń.

„Corgi, psiak Królowej”

W czwartek 22 sierpnia przedszkolaki z oddziału na ulicy Korczyńskiej oraz z oddziału na ulicy Grodzkiej udały się do krośnieńskiego ArtKina, by obejrzeć film animowany pt. „Corgi, psiak Królowej”. Po dotarciu na miejsce dzieci szybko zajęły swoje miejsca na sali kinowej i z niecierpliwością oczekiwały na seans. Bajka okazała się rozrywką dla każdego – dla małego i dużego. Najmłodsi z uwagą śledzili przygody głównego bohatera, śmiali się z jego zabawnych pomysłów i kibicowali mu, gdy wpadał w tarapaty. Na szczęście wszystko skończyło się szczęśliwie i dzieci opuściły salę kinową z uśmiechami na twarzy. Nie możemy się już doczekać kolejnego seansu. Ciekawe, jaką bajkę obejrzymy następnym razem…

„Hallo, how are you?”

Każdego roku na wakacjach mamy okazję gościć w naszym przedszkolu studentów anglojęzycznych z różnych stron świata. Tym razem mogliśmy poznać Luizę, Alexa i Corinnę, którzy przyjechali do nas z Włoch, Portugalii i Chin. Od 12 do 21 sierpnia bawili się z nami, opiekowali się i razem z nami brali udział w wakacyjnych atrakcjach w przedszkolu. Odwiedzali nas zarówno w budynku przy ulicy Korczyńskiej, jak i przy ulicy Grodzkiej. Przygotowali też ciekawe prezentacje multimedialne i opowiadali o krajach swojego pochodzenia przybliżając nam ich kulturę, tradycje, zwyczaje i wybrane ciekawostki. Cieszymy się z wizyty naszych wyjątkowych gości i zapraszamy ponownie do naszego przedszkola.

Muzeum w Żarnowcu

We wtorek 13 sierpnia nasze przedszkolaki wraz z opiekunami udały się do Dworku Marii Konopnickiej w Żarnowcu. W tym miejscu mieści się również muzeum, w którym podziwiać można dzieła tej wybitnej autorki a także przedmioty, które były jej własnością i warunki,
w jakich mieszkała. Z przedszkola wyjechaliśmy wynajętym autokarem podzieleni na dwie grupy. Droga minęła nam szybko, a po dotarciu na wyznaczone miejsce mogliśmy podziwiać piękno parku, którym otoczony jest dworek. Dzięki krótkiej rozmowie i wysłuchaniu fragmentów niektórych dzieł Marii Konopnickiej dzieci mogły przeżyć niecodzienne spotkanie z twórczością tej autorki. Bardzo miłe panie przewodniczki oprowadziły nas po muzeum opowiadając o tym, że kiedyś ludzie mieszkali nieco inaczej niż dziś. Widzieliśmy piękne wyposażenie dawnych wnętrz oraz charakterystyczne dla tamtych czasów przedmioty takie jak żelazko z duszą, ozdobny przycisk do papieru, lampy naftowe i wiele innych. Na koniec postanowiliśmy skorzystać z piękna parku i przejść się jego alejkami. Mamy nadzieję, że uda nam się kiedyś jeszcze tu powrócić.

Bitwa wodna

Lato to czas przygód i niezapomnianych wrażeń. Postanowiliśmy więc wykorzystać wysoką temperaturę, będącą cechą charakterystyczną wakacyjnego czasu i 12 sierpnia zorganizowaliśmy bitwę wodną. Przedszkolaki i dzieci z Opiekuna Dziennego przebrały się
w swoje stroje kąpielowe i wyruszyły na boisko przy MOPS, aby wziąć udział w przedniej zabawie. Na początku mała rozgrzewka – doskonalenie celności poprzez rzucanie baloników wypełnionych wodą. Odkryliśmy, że najlepszy efekt jest wtedy, gdy celuje się w trawę obok stóp kolegi. Rozpryskująca woda daje efekt miłego orzeźwienia. Następna atrakcja – wodne sikawki. Również niezła okazja do kształtowania celności, jednak tym razem już nie tylko w stopy. Kolejną okazję do schłodzenia się dawała wodna ślizgawka, po której można było się ślizgać, chodzić, a nawet skakać. Dla tych, którzy woleli jednak poskakać w nieco bardziej suchych warunkach, a szczególnie dla młodszych dzieci, ustawiono niewielki dmuchany zamek. Opiekunowie bawiąc się razem z dziećmi dbali o to, by zabawa przebiegała bezpiecznie, a wspomnienia z bitwy wodnej były jedynie pozytywne.

Zabawa w ParkMani

W środę 31 lipca dzieci z naszego przedszkola udały się do Polanki, by wziąć udział we wspaniałych zabawach w parku rozrywki „ParkMani”. Jest to jedno z naszych ulubionych miejsc, do którego mamy okazję przyjeżdżać co roku. Dzieci z entuzjazmem brały udział w harcach na placu zabaw, zjeżdżalni, huśtawkach, trampolinie, a także drabinkach. Ponadto przedszkolaki chętnie spędziły czas w mini parku linowym z przeszkodami i klatce zabaw z krętymi schodami, wiszącymi kołami, mostami, kładkami wiszącymi i rurą do przeciskania. Bardzo dużym powodzeniem wśród najmłodszych cieszył się płytki basen, po którym chodzili w wodnych kulach, czy pływali wodnymi łódkami. Dla chętnych była również możliwość zjazdu tyrolkami. Atrakcji nie brakowało, a każda jedna okazywała się fajniejsza od drugiej. Bardzo cieszymy się, że w tym roku pogoda nam dopisała i słońce pozwoliło na swobodne harce po nietypowym placu zabaw z wieloma atrakcjami.

„Kukurydza smaczna, krucha – dla dużego i malucha”

W czwartek 11 lipca każda grupa przedszkolna w ramach zajęć kulinarnych samodzielnie przygotowała przepyszny popcorn. Po umyciu rąk dzieci zgromadziły się wokół stolika, na którym znajdowało się tajemnicze urządzenie. Po otrzymaniu krótkich instrukcji od pań, najmłodsi niezwłocznie przystąpili do pracy. Najpierw dokładnie odmierzyli ziarna kukurydzy za pomocą specjalnej miarki, a następnie wsypali je do pojemnika maszynki. Po włączeniu, urządzenie zaczęło pracować i po chwili ku uciesze dzieci zaczęły z niego wyskakiwać pęknięte ziarna kukurydzy, zwane popcornem. Gdy proces strzelania się zakończył i urządzenie zostało wyłączone, dzieci szybko usiadły przy stolikach i ze smakiem mogły delektować się drugim śniadaniem, które same przygotowały.

Siedlisko Janczar w Pstrągowej

W środę, 10 lipca, choć słońce chowało się za chmurami, pogoda na wycieczkę była wprost idealna. Około godziny 9.00 wszystkie dzieci wyruszyły w kierunku autokarów, by nimi dojechać na miejsce zaplanowanej wyprawy – Pstrągowej. W niej znajduje się Siedlisko Janczar słynne ze stadniny koni, oferujące wspaniałe atrakcje zarówno dla najmłodszych, jak i nieco starszych. Przedszkolaki zostały podzielone na kilka grup, a każda z nich wzięła udział w niecodziennych atrakcjach. Chętne dzieci mogły dosiąść  konia i poczuć się jak prawdziwy jeździec. Wszystkie przedszkolaki wzięły udział w wycieczce krajoznawczej konnym zaprzęgiem, posiliły się pyszną kiełbaską z grilla i pełne entuzjazmu skorzystały z wesołych harców na placu zabaw. Niestety czas szybko ucieka, no i my musieliśmy już wracać do przedszkola, jednak tą niezwykłą przygodę będziemy pamiętać bardzo długo.

Nocowanie w przedszkolu

Raz w roku nasze przedszkolaki spotykają się w piątkowy wieczór, by wspólnie spędzić noc w przedszkolu. Nie jest to jednak zwyczajna noc, podobna do pozostałych, a pełna radości, uśmiechu i wspólnej zabawy. Tym razem naszą wspólną przygodę rozpoczęliśmy 5 lipca. Najmłodsi schodzili się od godziny 19.00, a o 20.00 już oficjalnie rozpoczęliśmy zabawę wspólnym przyrzeczeniem i odbiciem swoich paluszków zamoczonych w niebieskiej farbie na ogromnym arkuszu papieru. Następnie udaliśmy się na boisko, by tam pokonywać tory przeszkód, biegać i skakać na trampolinie. Po takich aktywnościach przyszedł czas, by posilić się pyszną kiełbaską z grilla przygotowaną przez naszych panów. Zadowoleni, z pełnymi brzuszkami rozpoczęliśmy dalsze zabawy, tym razem już w przedszkolu. W każdej z sal była przygotowana przez panie wychowawczynie inna forma zabawy. U „Jeżyków” każdy miał okazję rozwinąć swój talent plastyczny i dać się ponieść wyobraźni, wykorzystując przy tym kolorowe farby. W „Żuczkach” najmłodsi doskonalili talenty budując wspaniałe konstrukcje z klocków Linden. W sali „Żabek” dzieci skakały w rytm muzyki wykonując figury taneczne wyświetlane na dużym ekranie. U „Mróweczek” brały udział w zabawach z kolorową chustą animacyjną. W „Biedronkach” skorzystały z zabaw ruchowych przy pomocy dywanu interaktywnego Funtronic. W sali „Rybek” i „Ślimaczków” przedszkolaki i żłobkowicze mieli okazję pobawić się w basenie z kulkami i zrobić pamiątkowe zdjęcie w specjalnej fotobudce. Grupy dzieci przechodziły z sali do sali, korzystając przy tym z każdej przygotowanej dla nich zabawy. To nie koniec atrakcji, bo po krótkim odpoczynku przedszkolaki posiliły się pysznymi goframi, by miały siłę na dalsze aktywności. Niedługo potem przy skocznych dźwiękach piosenek każdy miał okazję wziąć udział w tańcach. Nie były to jednak zwykłe tańce, bo w ciemności przy kolorowych światłach dyskotekowych kul. Ze względu na szybko zbliżającą się noc, przedszkolaki zaraz po zabawie wskoczyły w swoje piżamki. Potem zasiadły wygodnie przed ekranem i zajadając popcorn oglądały bajki i filmy animowane. Jeśli ktoś poczuł się senny, udawał się na leżak, by odpocząć po wieczorze pełnym wrażeń. Rano przecież koniecznie trzeba wszystko opowiedzieć rodzicom. Czas leci naprawdę szybko, ale my przecież widzimy się za rok. Ciekawe jakie atrakcje będą na nas czekać tym razem.

„I chlup do wody!”

Korzystając z wakacyjnych ciepłych dni, nasze przedszkolaki w każdy piątek mają okazję popluskać się w basenowej wodzie. Aby się świetnie bawić wystarczy zabrać ze sobą kilka niezbędnych rzeczy i przede wszystkim dobry humor. Co godzinę wchodzi na pływalnię kolejna grupa przedszkolaków. Czasu spędzonego w wodzie jest na tyle, by skorzystać z zabaw już dobrze znanych i by wraz z koleżankami oraz kolegami wypróbować te nowe. Dzieci uwielbiają chlapanie, pluskanie, zabawę w pociąg i motorówki, a także wiele innych. Poza tym aktywność w wodzie korzystnie wpływa na układ ruchu człowieka: wzmacnia mięśnie oraz odciąża kręgosłup, dając przy tym wiele frajdy i radości.