Aktualności | Przedszkole Motylek - Krosno
Aktualności

Najbliższe plany

A już niedługo w naszym przedszkolu:

• Wizyta studentów anglojęzycznych w naszych przedszkolach – od 13-17.08. – ul. Korczyńska, a od 20-24.08 – ul. Grodzka.
    •  Pociąg i muzeum lizaka w Jaśle – 28.08. wtorek.
    • Lody i spacer po rynku – 30.08 – czwartek.
    • Dmuchańce na boisku przy ul. Grodzkiej.

„Pyszne lody dla ochłody”

Lato w pełni, więc nasze przedszkolaki postanowiły wykorzystać wysokie temperatury i na drugie śniadanie przygotować coś zimnego i pysznego. 9 sierpnia dzieci na ulicy Korczyńskiej oraz ulicy Grodzkiej wzięły udział w zajęciach kulinarnych. Ich celem było wspólne zrobienie lodów przy pomocy Thermomix ®. Jak zawsze przed planowaną pracą wszyscy umyli ręce i zajęli swoje miejsca w sali, w której odbywały się zajęcia. Każdy miał okazję wrzucić lub wsypać jeden ze składników zimnego deseru: owoce, cukier i śmietankę. Następnie z pomocą pań wszystkie produkty zostały ze sobą wymieszane. Po pracy przyszedł czas na degustację truskawkowych pyszności. Wszyscy zajadali, aż im się uszy trzęsły!

Wycieczki do Parku Jordanowskiego

Przedszkolaki chętnie wykorzystują słoneczną pogodę, by wybrać się na krótszy lub dłuższy spacer. Dzieci z ulicy Grodzkiej postanowiły odwiedzić w czasie wakacji niedaleko położony Park Jordanowski, w którym można bardzo miło spędzić czas na zabawie. Jest w nim bowiem dużo cienia, ławki, a także to, co dla dzieci najważniejsze – plac zabaw. Zarówno ci młodsi, jak i starsi swój czas chętnie spędzają na huśtawkach i zjeżdżalniach. Są tu także inne atrakcje dla najmłodszych, a wśród nich nawet wodna kurtyna. Jest również czas, by wspólnie pobawić się w puszczanie i zbijanie baniek mydlanych, posłuchać bajek, czy opowiadań czytanych przez nasze panie lub po prostu odpocząć w cieniu parkowych drzew.

Wyjazd do Rzeszowa

Nareszcie nadszedł długo oczekiwany wtorek. 7 sierpnia nasze przedszkolaki o 8 rano wyruszyły na wycieczkę autokarową do Rzeszowa. Na miejscu czekały na nich niespodzianki w postaci niecodziennych atrakcji. Część dzieci najpierw udała się do Papugarni, a część do Muzeum Dobranocek, w którym mogły podziwiać bohaterów słynnych bajek – Misia Uszatka, Misia Colargola, Plastusia, a także różne przedmioty związane z dawnymi filmami dla dzieci. Przypomnieliśmy sobie o przygodach Kota Filomena, Rozbójnika Rumcajsa, Żwirka i Muchomora, małego Krecika, Reksia i wielu, wielu innych. Każde dziecko miało okazję pozować do zdjęć na tle słynnych postaci z bajek. Pod koniec naszego zwiedzania mogliśmy wziąć udział w projekcji kreskówek o przygodach Reksia i Kapitana Klipera. Kolejną atrakcją było odwiedzenie Papugarni. Ptaki te są oswojone i niektóre z nich chętnie wchodziły na rękę ludzi w poszukiwaniu ziarenek do zjedzenia. Dzieci przyglądały się im z bliska, karmiły je, a nawet głaskały. Papużki to takie urocze stworzenia. W końcu przyszedł czas na obiad. Wszyscy odwiedziliśmy Pierogarnię na rzeszowskim rynku i skosztowaliśmy jej dania specjalnego – pysznych pierogów ruskich. Po obiedzie udaliśmy się w stronę Fontanny Multimedialnej, by odpocząć na ławkach i dać wytchnienie zmęczonym nóżkom. Po podwieczorku wróciliśmy do autokaru – zmęczeni lecz bardzo zadowoleni. Czas wyruszać do domu, by podzielić się wrażeniami z naszymi kochanymi Rodzicami.

„Wody, wody dla ochłody”

Lato przynosi ze sobą ciepłe promienie słońca i w te dni każdy szuka ochłody. Jedni zajadają pyszne lody, inni korzystają z basenów lub szukają cienia, a co robią w tym czasie przedszkolaki z ulicy Grodzkiej? 2 sierpnia urządziliśmy wesołą bitwę wodną. Zostaliśmy podzieleni na grupy, a każda z nich w określonym czasie udała się na boisko przy Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Krośnie. Na początek w ruch poszły baloniki wypełnione wodą – tzw. wodne bomby. Była przy tym okazja, by doskonalić swoje umiejętności rzucania do celu, i to w dodatku ruchomego. Następnie każdy przedszkolak mógł popryskać kolegów i koleżanki wodą prosto z psikawki. Ostatnią atrakcją, ale niemniej fajną był zjazd na wodnej ślizgawce. Mógł z niej skorzystać każdy chętny przedszkolak, a chętnych nie brakowało. Na końcu naszej wodnej przygody szybciutko wytarliśmy się ręcznikami i uśmiechnięci udaliśmy się do przedszkola, by tam przebrać się w suche ubrania. Podczas obiadu w naszych głowach zrodziło się ważne pytanie: „Kiedy będzie następna bitwa wodna?”

Mobilne Planetarium

Każde dziecko patrząc w niebo zastanawia się jak to się dzieje, że słońce, księżyc i gwiazdy potrafią tak pięknie świecić. Niektóre z nich marzą, by w przyszłości udać się w kosmos i na własne oczy doświadczyć piękna kosmicznej przestrzeni. W związku z tym 1 sierpnia w naszym przedszkolu gościliśmy Mobilne Planetarium, które przygotowało dla nas niezwykłą prezentację o niebie, planetach, gwiazdach i innych ciałach niebieskich. Dzieci między innymi poznały podstawowe gwiazdozbiory, nauczyły się odszukiwać Polarną Gwiazdę, poznały Planety Układu Słonecznego, a także udały się w niesamowitą podróż na powierzchnię Księżyca, dowiadując się przy tym, że sposób poruszania się po nim różni się od tego ziemskiego. Bogate efekty wizualne i dźwiękowe nieustannie wprawiały nas w zachwyt, a treści zawarte w pokazie rozwinęły wiedzę o kosmosie, tak bliskim, choć jednak tak dalekim.

Zabawy w Park Mani

Na terenie Krosna powstał niezwykły Park Rozrywki oferujący najmłodszym wiele wspaniałych atrakcji. W związku z tym 31.07 dzieci z naszego przedszkola wraz opiekunami wybrały się tam, by korzystając z wakacyjnego czasu mile spędzić przedpołudnie. Pogoda dopisała, gdyż chmurki na niebie zasłaniając słońce, nie dopuściły, by było nam za gorąco. Zostaliśmy podzieleni na grupy, a każda z nich miała wiele czasu na zabawę i skorzystanie z atrakcji, takich jak: kule i rowerki wodne, tyrolki, trampoliny, klatka zabaw, mini park linowy, czy kącik malucha, w którym znalazły się zjeżdżalnie, piaskownica, domek do zabawy i wiele innych ciekawych zabawek. Na nudę nie było czasu. Każdy od razu po wejściu i wysłuchaniu krótkich wskazówek jak korzystać z Parku, udał się w kierunku wybranych przez siebie atrakcji. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku również będziemy mieli okazję pojechać do parku rozrywki dla dzieci Park Mani.

„Pyszne lody dla ochłody”

Któż z nas nie czeka z utęsknieniem na cieplejsze dni, pełne słońca… Czas ten kojarzy się z wycieczkami, przygodami, relaksem, no i oczywiście lodami. Tych ostatnich nasze przedszkolaki nie mogły się już doczekać od dawna. W końcu niecodziennie zdarza im się wziąć udział w wyprawie na krośnieński rynek, by tam w towarzystwie kolegów i koleżanek cieszyć się smakiem zimnych lodów. W czwartek 12.07 zaraz po śniadaniu pierwsze grupy dzieci wybrały się na długi spacer. Jego celem była wizyta na rynku, a tam czekały niespodzianki. Po tym, jak każdy mógł wybrać sobie ulubiony smak lodów i zajadać je w doborowym towarzystwie, Panie i Panowie opiekunowie zaproponowali wesołe harce w ogromnej piaskownicy na krośnieńskim rynku. Najmłodsi mieli okazję stawiać babki z piasku, lepić mury obronne, przesypywać piasek, kopać w nim łopatkami, czy grabić grabkami. Najwięcej frajdy jednak było w bieganiu boso po piasku. Chętne dzieci mogły także położyć się na leżakach, by odpocząć i cieszyć się piękną pogodą. Na koniec obowiązkowe zdjęcie przy fontannie i można wracać do przedszkola. Wszyscy lekko zmęczeni, ale z uśmiechami na twarzy dotarli na obiad. A po obiedzie, kiedy przyjdzie mama i tata będzie okazja, by podzielić się z nimi wspomnieniami z radośnie spędzonego dnia.

Przejazd Kolejką i wizyta na Lotnisku

W słoneczne wtorkowe przedpołudnie 10.07 dzieci z naszego przedszkola miały okazję wybrać się na niecodzienną wycieczkę. Jej celem było krośnieńskie Lotnisko na ulicy Żwirki i Wigury. Nie pokonały jednak trasy zwykłym autobusem, tylko kolejką, którą miały już okazję zwiedzać ulice naszego pięknego miasta w ubiegłym roku. Gdy dotarły na miejsce, jeden z członków Aeroklubu oprowadził ich po hangarze, w którym stały różne samoloty. Najmłodsi poznali budowę szybowca, a jego konstrukcja okazała się lżejsza niż można byłoby się spodziewać – w końcu stworzony jest do szybowania. Każdy chętny przedszkolak mógł pozować do zdjęcia siedząc w kabinie takiej maszyny. Pan opowiedział nam także o sposobie wzbicia się takiego samolotu w powietrze i pokazał wyciągarkę przeznaczoną właśnie do tego celu. Oprócz szybowców dzieci podziwiały również inne samoloty. Miały okazję zobaczyć jak wygląda silnik jednego z nich i podziwiać jedyny w Polsce model samolotu SP-APD, który choć chwilowo nie lata, dalej jest sprawny i gotowy, by wzbić się w powietrze. Przedszkolaki zobaczyły również jak wygląda samolot, z którego można wyskoczyć ze spadochronem. Naszym najmłodszym bardzo spodobała się wizyta
w Aeroklubie Podkarpackim i mamy nadzieję, że kiedyś uda się nam jeszcze tu przyjechać, aby dowiedzieć się czegoś nowego o samolotach.

„Hop, do góry! Wyżej, skok!” Wizyta w Parku Trampolin

Skakanie to jest to, co tygryski i dzieci lubią najbardziej. 5 lipca przedszkolaki wraz z opiekunami miały okazję wybrać się do Parku Trampolin w Krośnie. W ubiegłym roku udało się odwiedzić podobny Park w Rzeszowie, a że zabawa była świetna, postanowiliśmy ją powtórzyć. Podzieleni na grupy, na wyznaczone miejsce dojechaliśmy busem. W szatni zostawiliśmy swoje rzeczy i po przebraniu skarpetek na antypoślizgowe mogliśmy wejść na halę, w której znajdowały się trampoliny i baseny z kolorowymi gąbkami. Skoków i harców nie było końca! Skoki do góry, skoki w prawo i w lewo, przeskakiwanie z jednej trampoliny na drugą, skakanie do basenu z gąbkami z brzegu i za pomocą liny. Tymi i innymi atrakcjami mogliśmy cieszyć się podczas czwartkowego wyjazdu. Mamy tylko nadzieję, że wkrótce znów uda nam się odwiedzić krośnieński Park Trampolin „High Jump!”

„Czary – mary, nie do wiary!” – eksperymenty z wodą

Skąd się bierze woda? Dlaczego jest mokra? Jak można się nią bawić? Na to ostatnie pytanie dzieci z naszego przedszkola poszukiwały odpowiedzi podczas wtorkowych zajęć. 3 lipca najmłodsi mieli możliwość wspólnego wykonywania ciekawych eksperymentów z wodą. Niektóre grupy badały właściwości i możliwości wody w swoich salach, a niektóre robiły to na świeżym powietrzu. Do swoich eksperymentów dzieci wykorzystały różnej wielkości pojemniki, słoiki, butelki, barwniki spożywcze, olej, musujące tabletki, a nawet strzykawki, watę i płyn do naczyń. Łódeczki z napędem na płyn, kosmiczna galaktyka w słoiku, lampa lawa, znikająca moneta, czy wędrująca woda to tylko niektóre doświadczenia, jakie udało się nam wspólnie wykonać. Najmłodsi z chęcią angażowali się w aktywność, a efekty niektórych prac potrafiły nas bardzo zaskoczyć. Krótko mówiąc: było kolorowo i ciekawie. Może wkrótce uda nam się wspólnie wykonać jakiś inne doświadczenia? Nie możemy się już doczekać!

Zakończenie Roku Przedszkolnego

W tym roku, ze względu na nienajlepszą pogodę, nasze Zakończenie Roku Przedszkolnego odbyło się na sali Domu Ludowego w dzielnicy Krosna – Białobrzegach. Dla najmłodszych i ich rodziców przygotowano ciekawe zabawy i wiele innych atrakcji. Przedszkolaki mogły spędzić czas ze swoimi kolegami i koleżankami angażując się w tańce, konkurencje sportowe, rzucanie do celu, przechodzenie po torze przeszkód, itp. Miały okazję również wziąć udział
w ozdabianiu twarzy, czy otrzymać ręcznie wykonane zwierzątka z balonów. Kiedy nawet zaschło w gardle lub zaczęło burczeć w brzuchu na stoliku obok czekały pyszności przygotowane przez Rodziców – świeżo upieczone kiełbaski, pyszne ciasta i ciasteczka czy nawet popcorn. Czas upływał szybko i mile. Na zakończenie wspólnej imprezy Pani Dyrektor wręczyła przedszkolakom pamiątkowe dyplomy i książeczki. Do zobaczenia za rok!

Wyjazdy na basen

Wraz z nadejściem wakacji wróciły zajęcia i zabawy w wodzie. Podobnie jak w ubiegłych latach, w te wakacje również nasze przedszkolaki mają możliwość cotygodniowych wyjazdów na basen. Trzeba pamiętać, by zabrać koło ratunkowe, rękawki, strój i najważniejsze: dobry humor oraz chęć zabawy. Jesteśmy podzieleni na grupy, a sam wyjazd jest dobrze zorganizowany. Pod czujnym okiem pań i panów opiekunów oraz ratowników dzieci mają okazję wspólnie spędzić radośnie czas na pływaniu, chlapaniu i pluskaniu. Bo czymże byłyby wakacje bez dobrej zabawy!?

Wizyta na Komendzie Straży Pożarnej w Krośnie

Od najmłodszych lat dzieci marzą o tym, by w dorosłości zostać kimś wyjątkowym. Dziewczynki chciałyby być tancerkami, lekarkami czy piosenkarkami. Chłopcom podoba się zawód policjanta, ratownika medycznego lub strażaka. Któż nie chciałby przymierzyć strażackiego kasku czy posiedzieć chwilę za kierownicą strażackiego wozu? W związku z tym 26 i 28 czerwca dzieci z naszego przedszkola wybrały się do oddziału Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Krośnie, by dowiedzieć się jak na co dzień wygląda praca strażaka. Panowie opowiedzieli im i pokazali jak wygląda wezwanie do pożaru czy wypadku. Dzieci zobaczyły w jaki sposób strażacy przygotowują się do wyjazdu na akcję. Miały okazję też zobaczyć prądownicę, wąż strażacki, nożyce hydrauliczne. Mogły przymierzyć kask i kurtkę strażacką, usiąść za kierownicą strażackiego wozu oraz na własne uszy doświadczyć głośnego dźwięku, który wydaje ten pojazd. Panowie pokazali także inne maszyny, które są im potrzebne do pracy. Największe wrażenie na najmłodszych zrobiła specjalna 40 metrowa drabina, która po rozłożeniu sięga do samego nieba. Mamy nadzieję, że za jakiś czas znów uda nam się odwiedzić Komendę Straży Pożarnej i porozmawiać z miłymi Panami Strażakami.

„Idzie niebo ciemną nocą…”

Raz do roku w naszym przedszkolu organizowane są niezwykłe zabawy. Co w nich niezwykłego? Zaczynają się po zmroku, a w czasie ich trwania mamy okazję wziąć udział w rozwiązywaniu zagadek, ćwiczeniu słuchu, pamięci, czy koordynacji wzrokowo-ruchowej. Wszystko ze szczyptą humoru i ogromem świetnej zabawy. 22 czerwca około godziny 19.00 wszystkie chętne przedszkolaki zgromadziły się w salach, aby wspólnie wziąć udział w zabawach swobodnych. Po odłożeniu zabawek na swoje miejsca przysięgliśmy uroczyście dołożyć wszelkich starań, by ta noc była pełna uśmiechu, radości i super zabawy. Następnie podzieliliśmy się na grupy, a każda z nich weszła do innej sali. Tam czekały na nas atrakcje oraz zabawy zorganizowane i poprowadzone przez panie. W sali „Biedronek” mieliśmy okazję doskonalić nasze talenty artystyczne wykorzystując do tego kartki, kredki, farby i wiele innych plastycznych materiałów. W sali „Mróweczek” czekał na nas tor przeszkód i przyrządy gimnastyczne, dzięki którym mogliśmy wziąć udział w zabawach sportowych. W sali „Żabek” mogliśmy pośpiewać, potańczyć oraz pobawić się w rytm naszych ulubionych piosenek. Sala „Żuczków” skrywała w sobie niezwykły świat gier. Ostatnią stacją, w której mieliśmy okazję dobrze spędzić czas to sala „Jeżyków”. W niej czekała na nas kolorowa chusta animacyjna, a wraz z nią przeróżne zabawy. Tak aktywnie spędzony czas wzmógł nasz apetyt, dlatego kolejne zadanie, jakie stanęło przed przedszkolakami to samodzielne przygotowanie sobie kolacji – pysznego tosta. Po takim posiłku przyszła pora na dalszy ciąg zabaw. Gdy skończyliśmy jeść okazało się, że ktoś podrzucił list do przedszkola, a naszym zadaniem było rozwiązać zagadki i wykonać zadania w nim zawarte. Na koniec mieliśmy okazję pobawić się wspólnie na dyskotece po ciemku wśród kolorowych świateł latarek i kuli świetlnej, a następnie wyciszyć się oglądając nasze ulubione bajki. Po śledzeniu przygód ulubionych bohaterów przyszedł czas na sen: choć zmęczeni to zadowoleni. Będzie o czym opowiadać rodzicom, gdy przyjadą po nas w sobotę rano.