Pszczółki | Przedszkole Motylek - Krosno
Pszczółki

Grupa Pszczółki

 

Wychowawca grupy: mgr Anna Krzanowska

Pedagog: mgr Marcin Zięba

Pedagog: lic. Kinga Urban

 

„PSZCZÓŁKA ŚPI W OGRODZIE”

Pszczółka śpi w ogrodzie 1-2-3.

Ubrudzona w miodzie 1-2-3.

My dokoła niej chodzimy

i się wcale nie boimy 1-2-3, 1-2-3.

 

Pszczółka się zbudziła 1-2-3.

Nóżką poruszyła 1-2-3.

Kogo dotknie mała pszczoła

musi tańczyć z nią dokoła 1-2-3, 1-2-3.

 

 

Temat tygodnia

Święto dzieci

Tematy dnia

  1. Dyzio marzyciel” – słuchanie wiersza J. Tuwima oraz rozmowa na temat jego treści.

Położył się Dyzio na łące,
Przygląda się niebu błękitnemu
I marzy:
„Jaka szkoda, że te obłoczki płynące
Nie są z waniliowego kremu…
A te różowe –
Że to nie lody malinowe…
A te złociste, pierzaste –
Że to nie stosy ciastek…
I szkoda, że całe niebo
Nie jest z tortu czekoladowego…
Jaki piękny byłby wtedy świat!
Leżałbym sobie, jak leżę,
Na tej murawie świeżej,
Wyciągnąłbym tylko rękę
I jadł… i jadł… i jadł…”

Rozmowa na temat wiersza.

Rodzic pyta:

  • Jak miał na imię chłopiec w wierszu?
  • O czym marzył Dyzio?
  • Co jeszcze mogą przypominać chmury?

Proponuję włączyć dziecku muzykę relaksacyjną. Dziecko kładzie się na podłodze i myśli
o swoich marzeniach (np. nowy rower, piłka, klocki…)

  1. Moje marzenia”- praca plastyczna

Potrzebne materiały: niebieska kartka A3, wata, klej.

Sposób wykonania:

– dziecko zastanawia się nad swoimi marzeniami,

– urywa małe kawałki waty (to będą marzenia),

– przykleja je na niebieską kartkę (jak chmury na niebie).

*Dziecko po skończeniu pracy opowiada o niej.

  1. Moje ulubione zabawki” – zabawy dydaktyczne

*Dziecko przygotowuje swoje ulubione zabawki np. skakankę, misie, klocki, piłki, samochody.

  • Obejrzyj przygotowane zabawki, nazwij je, następnie podziel ich nazwy rytmicznie (na sylaby), połącz tę czynność z klaskaniem np. ska-kan-ka, mi-sie, kloc-ki.

  • Policz zabawki np. jedna skakanka, dwa misie, trzy klocki, trzy piłki, cztery samochody.

  • Posegreguj zabawki według ich rodzaju.

  • Policz każdy rodzaj zabawek i porównaj ich liczebność. Wskaż, których zabawek jest najwięcej, których najmniej, a których tyle samo.

  • Pobaw się wybranymi zabawkami.

  1. Nasze zabawki” – rozwiązywanie zagadek

*Dziecko rozwiązuje zagadki, naśladuje ruchem przedmioty z zagadek.

Ciągle skacze, podskakuje,

czasem turla się.

Z nią zabawa doskonała,

każdy o tym wie. (piłka)

  • Dziecko naśladuje piłkę: skacze obunóż.

Śmiesznie skacze w dół i w górę,

gdy pociągniesz go za sznurek (pajacyk)

  • Dziecko naśladuje pajacyka: podskakuje robiąc rozkrok i równocześnie klaszcze
    w dłonie nad głową.

Oczka zamyka i mówi „mama”.

Sukienki dla niej uszyjesz sama. (lalka)

  • Dziecko naśladuje lalkę: maszeruje na sztywnych nogach.

Stoją w garażach równo ustawione,

za chwilę pojadą każdy w inną stronę. (samochody)

  • Dziecko naśladuje samochód: biega po pomieszczeniu naśladując kręcenie kierownicą.

  1. Zabawy podwórkowe” – zabawa językowa

*Dziecko kończy fragmenty zdań.

  • Ala robi babki z …

  • Olek i Marek grają w …

  • Lenka zjeżdża ze …

  • Antek jeździ na …

  • Kasia huśta się na …

Wierszyki i piosenki realizowane obecnie

 

 

Ulubione wierszyki naszej grupy:

 

 

„KÓŁKO MAŁE, KÓŁKO DUŻE”

 

Kółko małe, kółko duże,

Rączki z przodu, rączki w górze,

Rączka w prawo, rączka w lewo,

Tak szumiało w lesie drzewo.

 

„OTO JA”

 

Hopsasa! Oto ja!

Rączki dwie, nóżki dwie.

Hopsasa! To się wie!

Głowa dwoje uszu ma,

oczy, brodę, usta, nos,

no i włosów całą moc.

Hopsasa! Oto ja!

 

Ulubione  piosenki naszej grupy:

 

 

IDZIE ZUCH”

1.Przygotował zuch dwie nogi,
do dalekiej ciężkiej drogi.
Noga lewa, noga prawa,
to dla zucha jest zabawa.

Ref: Idzie zuch, wicher dmucha,
i do tyłu ciągnie zucha,
ale zuch się nie przejmuje,
i do przodu maszeruje.

2.Przygotował zuch dwie ręce,
tylko dwie, bo nie ma więcej.
Ręka lewa, ręka prawa,
dla nas praca to zabawa.

Ref: Idzie zuch, wicher dmucha,
i do tyłu ciągnie zucha,
ale zuch się nie przejmuje,
i do przodu maszeruje. 2x

Nasze plany na najbliższy czas

Informacje dla rodziców:

  • Prosimy Rodziców dzieci, które pozostają w domu o odebranie Wyprawek z kartami pracy. Po ich odbiór zapraszamy do przedszkola przy ulicy Korczyńskiej w godzinach 6.45 – 16.00.