Pszczółki | Przedszkole Motylek - Krosno
Pszczółki

Grupa Pszczółki

 

Wychowawca grupy: mgr Anna Krzanowska

Pedagog: mgr Marcin Zięba

Pedagog: lic. Kinga Urban

 

„PSZCZÓŁKA ŚPI W OGRODZIE”

Pszczółka śpi w ogrodzie 1-2-3.

Ubrudzona w miodzie 1-2-3.

My dokoła niej chodzimy

i się wcale nie boimy 1-2-3, 1-2-3.

 

Pszczółka się zbudziła 1-2-3.

Nóżką poruszyła 1-2-3.

Kogo dotknie mała pszczoła

musi tańczyć z nią dokoła 1-2-3, 1-2-3.

 

 

Temat tygodnia

 WAKACJE

Tematy dnia

    1. W prawo, w lewo, wprzód i w tył” – ćwiczenie doskonalące orientację przestrzenną

    W pokoju ustawiamy dowolne przeszkody, które dziecko będzie miało za zadanie ominąć. Zawiązujemy dziecku oczy apaszką. Dziecko porusza się wg kodu:

    – gdy klepniemy dziecko w prawe ramię, dziecko robi jeden krok w prawo;

    – gdy klepniemy dziecko w lewe ramię, dziecko robi jeden krok w lewo;

    – gdy dotkniemy czubka głowy dziecka, robi ono jeden krok w przód;

    – gdy dotkniemy pleców dziecka, robi ono krok do tyłu.

    Jeśli dziecko dobrze radzi sobie z zadaniem, można utrudnić podając kilka komend jednocześnie np. klepnąć dziecko dwa razy w prawe ramię i raz w czubek głowy, co oznacza dwa kroki w prawo i jeden do przodu.

    Zabawa z użyciem linii

    Jeżeli chcemy dzieciom urozmaicić ćwiczenia, nie mając przy tym do dyspozycji żadnych przyrządów, możemy wykorzystać linię na podłodze. Do jej wykonania potrzebna będzie taśma malarska (papierowa) lub samoprzylepna. Linie jednego toru kleimy w odległości około 20- 25 centymetrów od siebie. Torów może być kilka obok siebie, mogą być kręte, mogą się zwężać, rozszerzać, przecinać. Może imitować mostek, ławkę, potok, drabinkę itp.


    Propozycje zabaw:


    – dziecko chodzi do przodu, do tyłu, biega bokiem na czworakach po linii;
    – dziecko wykonuje podskoki i skoki: na jednej nodze, z nogami złączonymi, na przemian rozkrok- nogi razem, żabie skoki;
    – dziecko trenuje zapasy: uniki na ograniczonym terenie, przeciąganie, przepychanie;
    – ćwiczenia np. z piłką: wyciąganie piłki z potoku, chód po torze z jednoczesnym toczeniem piłki po drugim, toczenie piłki po linii

    1. Zgadnij co to?” – zagadki dotykowe 

    Pomoce: worek, ubrania – w tym kostium kąpielowy, spodenki, koszulka, kapelusz, okulary przeciwsłoneczne, skakanka, łopatka itp.

    Dziecko wkłada rękę do worka, opisuje, czego dotknęło. Na potwierdzenie podania prawidłowego rozwiązania dziecko wyjmuje rzecz z worka. Dzieli nazwę przedmiotu na sylaby i głoski, wskazuje pierwszą i ostatnią głoskę, przelicza je.

    1. Łowienie rybek” – zabawa manualna

    Potrzebne materiały: makaron (muszle), farby, pędzle oraz klamerki do bielizny


    Makaron w formie dużych muszelek wrzucamy do miski z zimną wodą. Dziecku rozdajemy klamerki. Jego zadaniem jest wyłowienie jak największej liczby muszelek. Aby utrudnić zabawę można zawiązać oczy. Wyłowione muszelki wspólnie dekorujemy farbami według uznania.

    1. Słoneczniki” – praca plastyczna z wykorzystaniem folii bąbelkowej, farb i pędzla

    Do wykonania tej pracy plastycznej potrzebne są: blok rysunkowy, rolka po papierze toaletowym, folia bąbelkowa, farby plakatowe (zielona, żółta, czarna), pędzel.

    Przed rozpoczęciem pracy lekko zgniatamy rolkę po papierze toaletowym (modelujemy kształt płatka), przygotowujemy żółtą i zieloną farbę. Z folii bąbelkowej wycinamy kółko i malujemy je na czarno. To będzie środek słonecznika, więc przyklejamy go w odpowiednie miejsce na kartce, czyli na środku. Następnie maczamy brzeg rolki w żółtej farbie i odbijamy na kartce (wokół folii bąbelkowej). W ten sposób tworzymy płatki, dlatego pamiętajmy, aby były one obok siebie. Każdy płatek malujemy żółtą farbą. Na koniec malujemy łodygę i tworzymy liście, które wykonujemy podobnie jak płatki, ale używamy zielonej farby.

    1. Wielka wyprawa w świat Tygryska” – opowieść ruchowa

    Tygrys wygrzewał się na słońcu i bardzo się nudził. Choć było gorąco, miał dość tej bezczynności, gdyż zawsze szukał okazji, by pobrykać. Położył się na plecach i przeciągnął się (w leżeniu tyłem na przemian wyciąganie ramion i nóg). Pomyślał sobie „A gdybym tak wyruszył w świat? Tak to dobra myśl”. Następnie stanął na czterech łapach i zaczął je unosić po kolei (w klęku podpartym kolejne unoszenie prawej, lewej nogi, prawej, lewej ręki). Pobiegł na polanę, by  tam pobaraszkować: Przetaczał się po trawie (w leżeniu ramiona wyprostowane za głową i toczenie się w różne strony), wierzgał nogami jak dziki koń (w przysiadzie podpartym wyrzucanie nóg w tył i w górę). Brykał jeszcze na wiele tylko jemu znanych sposobów (swobodne, radosne ruchy), a potem pognał do lasu (bieg na czworakach). Po drodze musiał przeskoczyć wiele wywróconych drzew (skoki z rozbiegu). Gdy dotarł na miejsce, wspiął się na wysokie drzewo, aby zobaczyć jak wygląda dziś rzeka (ruchy naśladujące wspinanie się na drzewo). Rzeka płynęła w pobliżu, a ponieważ tego dnia było bardzo gorąco, chciał jak najprędzej wykąpać się (bieg na czworakach). Po drodze usłyszał hałas. Ponieważ nie wiedział, co on oznacza, chciał jak najciszej podkraść się do krzaków nad brzegiem (pełzanie). Wyglądając zza nich, zobaczył płynący statek, a nie chcąc być dostrzeżonym przez ludzi, odczekał aż zniknie on za zakrętem. Wskoczył do wody, by schłodzić swe rozgrzane ciało (naśladowanie pływania). Po wyjściu z wody pomyślał, że czas na popołudniową drzemkę. Znalazł zacienione miejsce i tam się ułożył (dzieci układają się wygodnie na podłodze). Zanim zasnął pomyślał sobie jeszcze „Ależ wielki jest ten świat, bardzo się zmęczyłem na tej wyprawie”. I natychmiast usnął.

 

                                                                                                                                          

Wierszyki i piosenki realizowane obecnie

 

„ŚWIĘTO TATY”

Dzisiaj Dzień Taty, mojego Taty

i wszystkich ojców na świecie.

Niosę dla Taty z ogródka kwiaty.

Co swoim Tatom niesiecie?

Kwiatka nie macie? Zarzućcie Tacie

na szyję ciepłe ręce, mówiąc do ucha:

– Tatku, posłuchaj,

chcę cię uściskać, nic więcej!

 

 

 

„WAKACJE”

 

1.Fale, morskie fale

i piasek na plaży,

o letniej zabawie

każdy przecież marzy.

 

Ref.: Lato, lato, lato

dzisiaj wita nas,

latem, latem, latem

miło spędzasz czas.

 

  1. Góry, nasze góry

i pachnące lasy,

plecak zabieramy,

jedziemy na wczasy.

 

Ref.: Lato, lato…

 

  1. Rzeki i jeziora

już na nas czekają,

wiosła i kajaki

na spływ zapraszają.

 

Ref.: Lato, lato…

Ulubione wierszyki naszej grupy:

 

 

„KÓŁKO MAŁE, KÓŁKO DUŻE”

 

Kółko małe, kółko duże,

Rączki z przodu, rączki w górze,

Rączka w prawo, rączka w lewo,

Tak szumiało w lesie drzewo.

 

„OTO JA”

 

Hopsasa! Oto ja!

Rączki dwie, nóżki dwie.

Hopsasa! To się wie!

Głowa dwoje uszu ma,

oczy, brodę, usta, nos,

no i włosów całą moc.

Hopsasa! Oto ja!

 

Ulubione  piosenki naszej grupy:

 

 

IDZIE ZUCH”

1.Przygotował zuch dwie nogi,
do dalekiej ciężkiej drogi.
Noga lewa, noga prawa,
to dla zucha jest zabawa.

Ref: Idzie zuch, wicher dmucha,
i do tyłu ciągnie zucha,
ale zuch się nie przejmuje,
i do przodu maszeruje.

2.Przygotował zuch dwie ręce,
tylko dwie, bo nie ma więcej.
Ręka lewa, ręka prawa,
dla nas praca to zabawa.

Ref: Idzie zuch, wicher dmucha,
i do tyłu ciągnie zucha,
ale zuch się nie przejmuje,
i do przodu maszeruje. 2x

Nasze plany na najbliższy czas

Informacje dla rodziców: