Biedronki | Przedszkole Motylek - Krosno
Biedronki

Grupa Biedronki

Grupa Biedronki

Grupa Biedronki

biedronka

 

Motto naszej grupy

„Biedronka elegantką jest lubianą!

Nosi suknię nakrapianą,

W maków polnych kolorze

O każdej roku porze.”

Wierszyk o biedronce

„Biedroneczko, biedroneczko

Tyle kropek masz!

Jeśli ładnie cię poproszę

Może jedną dasz!

Nie dam, nie dam ci kropeczek

Mama patrzy z dala

I kropeczek z sukieneczki dawać nie pozwala.”

Piosenka grupy biedronki

„Po zielonych łąkach, po kwiatowych łąkach

z łodyżek na listkach wędruje biedronka.

Spotkała ślimaka i małego żuka

gdzie idziesz biedronko, czego tutaj szukasz?

A biedronka płacze, łapką łzy ociera

,,Pogubiłam kropki, co ja zrobię teraz!”

 

 

Wychowawca grupy: mgr Justyna Dudzik

Pomoc nauczyciela:  lic. Agnieszka Rycaj

Psycholog: mgr Dominik Bialic

 

 

Temat tygodnia

Wakacyjne podróże

Tematy dnia

 

 

1 czerwca 2020r.

Kochani rozpoczynamy nowy tydzień pracy.

Dzisiaj jest wyjątkowy dzień-DZIEŃ DZIECKA.

Z tej okazji pragniemy wam złożyć

najserdeczniejsze życzenia.

 

  1. ,,Lato na wakacjach”- słuchanie piosenki

1. Idzie lato poprzez pola,

roześmiane przyszło do nas do przedszkola.

Wita lato wszystkie dzieci:

„Na wakacje razem ze mną pojedziecie”.

Ref. Na, na, na, na, na, na, na, na, na, na, na, na,

już wakacji nadchodzi czas.

Witamy morze, jezioro, łąkę, rzekę, las,

bo wakacji nadchodzi czas!

2. Więc walizki spakujemy,

plecak, piłkę i materac zabierzemy.

Z mamą, tatą, siostrą, bratem

po przygodę wyruszymy razem z latem.

Ref. Na, na, na…

*Rozmowa dotycząca tekstu piosenki.

O czym jest ta piosenka?

Dlaczego lato wita wszystkich dzieci?

Gdzie możemy spędzić wakacje?

Dlaczego najpiękniejsze są wyjazdy latem?

  1. ,,Wakacyjne podróże”- słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby

Od samego rana tata, Olek i Ada planowali podróże wakacyjne. Zapomnieli o porannym

myciu, a nawet o przebraniu się z piżam. Gdyby nie mama, zapomnieliby też o śniadaniu.

Szczęśliwie mama przypomniała im o wszystkim. Kiedy byli już umyci, przebrani i najedzeni,

wyjęła z szafy wielki globus i postawiła go na podłodze.

Teraz możecie podróżować palcem po całym świecie.

Super! – ucieszył się Olek. Bez namysłu zakręcił globusem. Fruuu! Gdyby kula ziemska obracała się tak szybko, wszyscy dostaliby kręćka jakiegoś lub co najmniej zadyszki. Przed oczami

Olka, Ady i taty mknęły kontynenty: Ameryka Północna i Ameryka Południowa, Afryka, Europa

i zaraz Azja i Australia.

Tu jedziemy! – Palec Olka zatrzymał rozpędzony świat namalowany na globusie. – Australia, Sydney. Niezłe miejsce. Będzie fajnie. W Australii są kangury i koale.

W Sydney chciałbym zobaczyć gmach filharmonii – wtrącił tata.

A będzie tam gmach naszego przedszkola? – spytała Ada.

Olek spojrzał na siostrę z politowaniem. Przecież nikt nie podróżuje do przedszkola, które

jest kilka metrów od domu. Zakręcił drugi raz. Jego palec wskazał państwo leżące w Ameryce

Południowej.

Brazylia. Dobry wybór – pochwalił tata. – Są tam wspaniałe plaże. Chętnie poleżałbym

sobie – przeciągnął się leniwie.

Może i ja zaproponuję podróż? – mama zajrzała do salonu. – Chciałabym pojechać

z wami do Indii. Zawsze interesowała mnie Azja i jej kultura. Chociaż Afryka też jest ciekawa.

No pewnie! Jedziemy do Kenii! Do parku z dzikimi zwierzętami. Zobaczymy słonie i żyrafy!

zawołał Olek ożywiony wizją spotkania dzikiego słonia, a może i lwa.

A będzie tam nasz park? – nieśmiało spytała Ada.

Wszyscy spojrzeli na nią jak na przybysza z kosmosu.

Nasz park będzie czekał na ciebie w Polsce. Teraz ja wybieram – powiedział tata. Energicznie zakręcił globusem. Niebieski kolor oceanów i mórz zmieszał się z zielonym, żółtym i brązowym – kolorami kontynentów. Adzie aż zakręciło się w głowie. Świat na globusie obracał się

zbyt szybko. Co będzie, jeżeli palec taty trafi na głęboki ocean? Nie chciałaby spędzić wakacji

na oceanie. Tam już z pewnością nie ma znajomego parku ni przedszkola ani placu zabaw

z dużą okrągłą piaskownicą.

Stany Zjednoczone. Waszyngton – zakomunikował tata.

Jest tam plac zabaw? – spytała Ada.

Naszego nie ma, są inne. Jest za to Biały Dom i…

Ale naszego domu tam nie ma – przerwała tacie Ada.

Ja nie mogę! Chcesz jechać na wakacje czy nie? – zniecierpliwił się Olek.

Chcę. Tylko nie tak daleko – bąknęła Ada.

To gdzie? Wybieraj – podsunął jej globus.

Ada zamknęła oczy. ,,Niech los zdecyduje” – pomyślała i dotknęła palcem globusa.

Tu!

Cała rodzina wbiła wzrok w miejsce, które wskazał palec Ady. Mama i tata pierwsi gruchnęli

śmiechem.

Europa, Polska, Warszawa – podsumował Olek.

Ada westchnęła z ulgą. Jak to dobrze, że zdała się na los szczęścia. W Warszawie jest jej

przedszkole i dom, i park, i znajomy plac zabaw. No i tuż pod Warszawą mieszkają ukochani

dziadkowie. Co ważne, ich dom stoi w pobliżu lasu.

Pojedziemy do babci i dziadka. Tam są bociany, dzięcioły, kukułki, żabki, biedronki, ślimaki, pszczoły – zachwalała Ada.

Mrówki, komary i muchy – dorzucił ponuro Olek. Ale już po chwili śmiał się jak tata

i mama. Nawet napad komarów nie odstraszyłby ani jego, ani Ady od podróży do dziadków.

Podpatrywanie ptaków w towarzystwie dziadka, który zna setki ciekawostek o zwierzętach, to

był najlepszy z wakacyjnych planów.

Rozmowa na temat opowiadania. Rodzic pyta:

Co Olek, Ada i tata planowali z samego rana?

Dzięki czemu mogli podróżować palcem po całym świecie?

Jakie kontynenty były widoczne na globusie?

(Rodzic obraca globus, a 6-latki samodzielnie lub przy jego pomocy odczytują nazwy kontynentów).

Co wskazywał palec Olka?

Co wskazywał palec taty?

Gdzie chciała pojechać mama?

Co wspominała cały czas Ada?

Co wskazywał palec Ady? Gdzie ona chciała pojechać na wakacje?

*Dodatkowo zachęcam do odsłuchania odgłosu fal morskich

https://www.youtube.com/watch?time_continue=37&v=9RkrSrO6PTk&feature=emb_title

Udzielanie odpowiedzi na pytania.

Czego odgłosu słuchaliście?

Czy ten odgłos był przyjemny?

Pokażcie rękami, jak porusza się fala?

  1. ,,Wakacje”- rozwiązywanie zagadki matematycznej

Karton z tabelą z kropkami, działaniami i literami (przygotowany przez Rodzica), kolorowe kartoniki. Dzieci obliczają, ile jest razem kropek w danym przykładzie. Wskazują właściwe działanie, a niewłaściwe działanie i literę znajdującą się pod nim zasłaniają kolorowym kartonikiem. Rodzic przygotowuje na kartonie siedem przykładów, a z pozostałych liter, odczytanych kolejno, ma powstać wyraz wakacje.

O O O O O

O O O O

5 + 4 = 9

W

O

O O

 

 

O O O

O O O O

 

 

 

O O O

 

 

O O O

O

 

 

O O

O O O O

 

 

O O

O O O

 

 

Dzieci powinny otrzymać słowo : WAKACJE

 3 – A          4 – C        5 – E          6 – J        7 – K          9 – W

  1. ,,Morze Bałtyckie”- zabawa dydaktyczna

Wskazanie na mapie Polski Morza Bałtyckiego.

Dzieci wskazują i odczytują nazwy nadmorskich miejscowości.

  1. ,,Wakacje na wybrzeżu”- praca plastyczna

Dla każdego dziecka: wyprawka, karta 4, kartka z bloku technicznego, klej, farby plakatowe, pędzelek, kubeczek z wodą.

Wypychanie z karty gotowych elementów.

Malowanie kartki z bloku technicznego tak, aby była podzielona na trzy pasy: żółty (piasek na plaży), niebieski (morze), jasnoniebieski (niebo).

Przyklejanie poszczególnych elementów w odpowiednich miejscach na wyschniętej, pomalowanej kartce.

Wykonanie prac przez dzieci.

*Dodatkowo zachęcam do rozwiązania rebusów fonetycznych

Rebus fonetyczny – Co to za pojazdy? Obrazki: rak, oko, walizka, ekran, ręka, rower, sukienka, arbuz, motyl, okno, lalka, orzech, torba, miś, okulary, tort, obraz, rower, spodnie, teczka, ananas, telewizor, ekierka, kot. Dzieci różnicują pierwsze głoski w nazwach obrazków. Dokonują ich syntezy po wymienieniu ich przez Rodzica i odgadują nazwy różnych pojazdów, np. rak, oko, walizka, ekran, ręka – rower; sukienka, arbuz, motyl, okno, lalka, orzech, torba – samolot; miś, okulary, tort, obraz, rower – motor; spodnie, teczka, ananas, telewizor, ekierka, kot – statek.

• Ćwiczenia słuchowe. Obrazki pojazdów. Rozpoznawanie pojazdów na obrazkach wylosowanych przez dzieci; podawanie ich nazw z podziałem na sylaby. Naśladowanie wydawanych przez nie odgłosów.

*Uzupełnienie kart pracy ,,Nowe Przygody Olka i Ady”- Karty pracy część 4, str. 60-65

 

 

Wierszyki i piosenki realizowane obecnie 

 

 

Ulubione wierszyki naszej grupy:

 

Katechizm polskiego dziecka

 

 Kto ty jesteś?

— Polak mały.

— Jaki znak twój?

— Orzeł biały.

— Gdzie ty mieszkasz?

— Między swemi.

— W jakim kraju?

— W polskiej ziemi.

— Czym ta ziemia?

— Mą Ojczyzną.

— Czym zdobyta?

— Krwią i blizną.

— Czy ją kochasz?

— Kocham szczerze.

— A w co wierzysz?

— W Polskę wierzę.

— Coś ty dla niej?

— Wdzięczne dziecię.

— Coś jej winien?

— Oddać życie

 

Przedszkolaki
I. My chłopcy, dziewczynki
mamy słodkie minki
Do Motylka chodzimy
świetnie się bawimy.

  1. Mamy tu zabawki
    lalki, samochody
    i salę z piłkami
    i dużo swobody.

III. Najbardziej lubimy 
uczyć się, pracować
wiemy, że w przedszkolu
nie można próżnować.

 

Jesień

Idzie łąką, idzie polem

pod złocistym parasolem.

gdy go zamknie- słońce świeci,

gdy otworzy- pada deszcz.

kto to taki? czy już wiecie?

tak! to właśnie jesień jest!

 

Wyciszanka

Szum-sum

 

Nauczyciel: szum!

Dzieci: sum!

N: szumik!

Dz: sumik!

N: szumek!

Dz: sumek!

 

Ulubione  piosenki naszej grupy:

Spójrzcie na Jasia, co za chudzina,
Słaby, mizerny, ponura mina,
A inni chłopcy silni jak słonie,
Każdy gra w piłkę lepiej niż Boniek.

Dlaczego Jasio wciąż mizernieje?
Bo to głuptasek i witamin nie je!

Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.

Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.

Wiśnie i śliwki, ruda marchewka,
Gruszka, pietruszka i kalarepka,
Kwaśne porzeczki, słodkie maliny,
To wszystko właśnie są witaminy.

Kto chce być silny i zdrowy jak ryba,
Musi owoce jeść i warzywa!

Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.

Witaminki, witaminki,
Dla chłopczyka i dziewczynki,
Wszyscy mamy dziarskie minki,
Bo zjadamy witaminki.
Bo zjadamy witaminki.
Mniam! Mniam!

 

Idzie wiosna

Strojna w zieleń poprzez ziemię idzie wiosna.

Cała w kwiatach, w śpiewie ptaków, w blasku słońca .

Strojna w zieleń poprzez ziemię idzie wiosna.

Cała w kwiatach, w śpiewie ptaków, w blasku słońca .

 

Jasną chmurę ma nad czołem uśmiechnięta,

wiatrem miękkim pełnym ciepła owinięta.

Jasną chmurę ma nad czołem uśmiechnięta,

wiatrem miękkim pełnym ciepła owinięta.

 

Idzie ziemią, idzie wodą jak to wiosna,

aż do lata dojdzie strojna by tam zostać.

Idzie ziemią, idzie wodą jak to wiosna,

aż do lata dojdzie strojna by tam zostać.

 

Nasze plany na najbliższy czas

 

Informacje dla rodziców

  • Prosimy o przyniesienie chusteczek suchych i nawilżanych na miesiąc czerwiec.