Grupa „Mróweczki”
Wychowawca, Logopeda: mgr Barbara Komborska
Fizjoterapeuta: mgr Małgorzata Tomaszewska
Pomoc nauczyciela: mgr Krystyna Sieniawska
Wierszyk o Mróweczkach
W bardzo dużym lesie
mróweczki pracują,
domki z choinkowych
igiełek budują.
Bardzo energiczne,
wszystko robią wspólnie.
Starają się, aby
było w nich przytulnie.
Zawsze w grupie one
sobie pomagają
i wszędzie przyjaciół
wokół siebie mają.
Temat tygodnia:
Siły przyrody
Tematy dnia:
1) „Żaby i nakrętki” – rozmowa o ochronie przyrody na podstawie opowiadania J. Chmielewskiej
2) „Mniej czy więcej?” – zabawa matematyczna
3) „Dzień Kubusia Puchatka” – praca plastyczna z użyciem farb
4) „Logorytmika” – zajęcia logopedyczne
5) „Jedna srebrna kropla” – zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie na podstawie opowiadania H. Bechlerowej
Wierszyki i piosenki realizowane obecnie:
„Cztery żywioły”
1.Płynie w rzece, szumi w morzu oraz w kranie.
W niej się myjesz i musisz ją pić.
Tak jak ryba bardzo lubisz w niej pluskanie.
Ale gradem też potrafi nieraz bić.
Ref.: Cztery wielkie żywioły świata.
Każdy jest nam potrzebny, by żyć.
Woda, ogień, ziemia, powietrze.
Jednak groźne też potrafią być!
2. Jego blaskiem płoną świeca i ognisko.
Chłód i ciemność oddala, jak wiesz.
Grzeje piece i ugotujesz na nim wszystko.
Lecz z pożarów przyczyną też jest.
Ref: Cztery wielkie żywioły świata…
3. Dmuch w żagle i wiatrakom siłę daje.
W lemoniadzie bąbelkami kusi cię.
Nim w balonik dmuchasz i oddychasz stale.
A w tornado też potrafi zmienić się.
Ref.: Cztery wielkie żywioły świata..
4. Ona daje nam schronienie i jedzenie.
I z jej skarbów korzystamy cały czas.
Po niej biegać, skakać miło jest szalenie.
Choć lawiną też zaskoczyć może nas.
Ref.: Cztery wielkie żywioły świata….
Wiersze realizowane obecnie:
„Kran”
Szorowała Zosia ręce,
chlapiąc wodą po łazience,
szorowała, szorowała,
i szorując, tak myślała:
– We mnie aż się coś kotłuje,
kiedy wodę ktoś marnuje,
bo wiem, jakie straszne szkody,
spowodowałby brak wody!
Puste byłyby fontanny,
morza, rzeki, stawy, wanny,
wody by nie było w studni,
wszyscy by chodzili brudni…
Woda leci, Zosia blada;
– Świat bez wody? Szkoda gadać!
Gdzie by ryby się podziały,
ośmiornice i ukwiały,
krokodyle i ropuchy,
gdyby świat był całkiem suchy?
Zocha leje łzy jak grochy.
a kran ciurka obok Zochy.
– Lasy, sady, warzywniki,
pola, łąki i trawniki,
ryby, gady, płazy, ptaki,
ludzie oraz inne ssaki,
baobaby i ogórki –
wszystko wyschłoby na wiórki..
Zocha szlocha nad ogórkiem,
woda z kranu płynie ciurkiem.
Mama woła: – Zosiu, prędko!
Obiad stygnie! Chodź, Zosieńko!
– Obiad? Już!
I poleciała.
Lecz o wodzie zapomniała.
Ulubione wierszyki naszej grupy:
„Na chodniku przystań bokiem”
Na chodniku przystań bokiem,
popatrz w lewo bystrym okiem,
skieruj w prawo wzrok sokoli,
znów na lewo spójrz powoli.
Jezdnia wolna, więc swobodnie
mogą przez nią przejść przechodnie.
Ulubione piosenki naszej grupy:
„Biegnę do przedszkola”
Choć na niebie słońce
Śpi na białych chmurkach
Wyskakuję z łóżka
Jak z dziupli wiewiórka
I chociaż wczesna pora
Ja biegnę do przedszkola
I chociaż wczesna pora
Ja bardzo cieszę się
I chociaż wczesna pora
Ja biegnę do przedszkola
I chociaż wczesna pora
Ja bardzo cieszę się
Auta śpią w garażach
A ptaszki na drzewach
Idę do przedszkola
I wesoło śpiewam
I chociaż wczesna pora
Ja biegnę do przedszkola
I chociaż wczesna pora
Ja bardzo cieszę się
I chociaż wczesna pora
Ja biegnę do przedszkola
I chociaż wczesna pora
Ja bardzo cieszę się
Nasze plany na najbliższy czas:
Dnia 01.02 (środa) obchodzimy w naszym przedszkolu Dzień Kubusia Puchatka. Prosimy, aby dzieci w miarę możliwości przyszły do przedszkola ubrane na czerwono lub żółto. Zachęcamy do przyniesienia w ten dzień maskotek, zdjęć, ilustracji związanych z Kubusiem Puchatkiem i jego przyjaciółmi.
Informacje dla rodziców:
Prosimy o przyniesienie chusteczek suchych i nawilżanych na miesiąc luty.
Prosimy również, aby każde dziecko miało na półce zapasowe rzeczy takie jak: koszulki, spodnie skarpety i majtki.
Prosimy o przyniesienie mokrych i suchych chusteczek higienicznych.
Prosimy o przyniesienie dzieciom tekturowej teczki, najlepiej na gumce (na prace plastyczne). Teczka będzie leżeć na półeczce każdego dziecka aby uniknąć bałaganu z pracami plastycznymi. Prosimy rodziców o kontrolowanie zawartości teczek, by w miarę możliwości o ich opróżnianie i zabieranie prac dziecka do domu.