Motylki | Przedszkole Motylek - Krosno
Motylki

 

Grupa Motylki

 

Wychowawca grupy: mgr Anna Prajsner-Kwolek

Pedagog: lic. Katarzyna Bęben

 

 

 

motylki

Piosenka „Motylki”
Jesteśmy motylki
cały dzień fruwamy
cały dzień fruwamy
Najładniejszych kwiatów na łące szukamy.

Skrzydełko, skrzydełko
nóżki i wąsiki
Fruwają motylki
na łące w takt muzyki.

 

Temat tygodnia

WAKACJE

Tematy dnia

 

  1. W prawo, w lewo, wprzód i w tył” – ćwiczenie doskonalące orientację przestrzenną

W pokoju ustawiamy dowolne przeszkody, które dziecko będzie miało za zadanie ominąć. Zawiązujemy dziecku oczy apaszką. Dziecko porusza się wg kodu:

– gdy klepniemy dziecko w prawe ramię, dziecko robi jeden krok w prawo;

– gdy klepniemy dziecko w lewe ramię, dziecko robi jeden krok w lewo;

– gdy dotkniemy czubka głowy dziecka, robi ono jeden krok w przód;

– gdy dotkniemy pleców dziecka, robi ono krok do tyłu.

Jeśli dziecko dobrze radzi sobie z zadaniem, można utrudnić podając kilka komend jednocześnie np. klepnąć dziecko dwa razy w prawe ramię i raz w czubek głowy, co oznacza dwa kroki w prawo i jeden do przodu.

Zabawa z użyciem linii

Jeżeli chcemy dzieciom urozmaicić ćwiczenia, nie mając przy tym do dyspozycji żadnych przyrządów, możemy wykorzystać linię na podłodze. Do jej wykonania potrzebna będzie taśma malarska (papierowa) lub samoprzylepna. Linie jednego toru kleimy w odległości około 20- 25 centymetrów od siebie. Torów może być kilka obok siebie, mogą być kręte, mogą się zwężać, rozszerzać, przecinać. Może imitować mostek, ławkę, potok, drabinkę itp.


Propozycje zabaw:


– dziecko chodzi do przodu, do tyłu, biega bokiem na czworakach po linii;
– dziecko wykonuje podskoki i skoki: na jednej nodze, z nogami złączonymi, na przemian rozkrok- nogi razem, żabie skoki;
– dziecko trenuje zapasy: uniki na ograniczonym terenie, przeciąganie, przepychanie;
– ćwiczenia np. z piłką: wyciąganie piłki z potoku, chód po torze z jednoczesnym toczeniem piłki po drugim, toczenie piłki po linii

  1. Zgadnij co to?” – zagadki dotykowe 

Pomoce: worek, ubrania – w tym kostium kąpielowy, spodenki, koszulka, kapelusz, okulary przeciwsłoneczne, skakanka, łopatka itp.

Dziecko wkłada rękę do worka, opisuje, czego dotknęło. Na potwierdzenie podania prawidłowego rozwiązania dziecko wyjmuje rzecz z worka. Dzieli nazwę przedmiotu na sylaby i głoski, wskazuje pierwszą i ostatnią głoskę, przelicza je.

  1. Łowienie rybek” – zabawa manualna

Potrzebne materiały: makaron (muszle), farby, pędzle oraz klamerki do bielizny


Makaron w formie dużych muszelek wrzucamy do miski z zimną wodą. Dziecku rozdajemy klamerki. Jego zadaniem jest wyłowienie jak największej liczby muszelek. Aby utrudnić zabawę można zawiązać oczy. Wyłowione muszelki wspólnie dekorujemy farbami według uznania.

  1. Słoneczniki” – praca plastyczna z wykorzystaniem folii bąbelkowej, farb i pędzla

Do wykonania tej pracy plastycznej potrzebne są: blok rysunkowy, rolka po papierze toaletowym, folia bąbelkowa, farby plakatowe (zielona, żółta, czarna), pędzel.

Przed rozpoczęciem pracy lekko zgniatamy rolkę po papierze toaletowym (modelujemy kształt płatka), przygotowujemy żółtą i zieloną farbę. Z folii bąbelkowej wycinamy kółko i malujemy je na czarno. To będzie środek słonecznika, więc przyklejamy go w odpowiednie miejsce na kartce, czyli na środku. Następnie maczamy brzeg rolki w żółtej farbie i odbijamy na kartce (wokół folii bąbelkowej). W ten sposób tworzymy płatki, dlatego pamiętajmy, aby były one obok siebie. Każdy płatek malujemy żółtą farbą. Na koniec malujemy łodygę i tworzymy liście, które wykonujemy podobnie jak płatki, ale używamy zielonej farby.

  1. Wielka wyprawa w świat Tygryska” – opowieść ruchowa

Tygrys wygrzewał się na słońcu i bardzo się nudził. Choć było gorąco, miał dość tej bezczynności, gdyż zawsze szukał okazji, by pobrykać. Położył się na plecach i przeciągnął się (w leżeniu tyłem na przemian wyciąganie ramion i nóg). Pomyślał sobie „A gdybym tak wyruszył w świat? Tak to dobra myśl”. Następnie stanął na czterech łapach i zaczął je unosić po kolei (w klęku podpartym kolejne unoszenie prawej, lewej nogi, prawej, lewej ręki). Pobiegł na polanę, by  tam pobaraszkować: Przetaczał się po trawie (w leżeniu ramiona wyprostowane za głową i toczenie się w różne strony), wierzgał nogami jak dziki koń (w przysiadzie podpartym wyrzucanie nóg w tył i w górę). Brykał jeszcze na wiele tylko jemu znanych sposobów (swobodne, radosne ruchy), a potem pognał do lasu (bieg na czworakach). Po drodze musiał przeskoczyć wiele wywróconych drzew (skoki z rozbiegu). Gdy dotarł na miejsce, wspiął się na wysokie drzewo, aby zobaczyć jak wygląda dziś rzeka (ruchy naśladujące wspinanie się na drzewo). Rzeka płynęła w pobliżu, a ponieważ tego dnia było bardzo gorąco, chciał jak najprędzej wykąpać się (bieg na czworakach). Po drodze usłyszał hałas. Ponieważ nie wiedział, co on oznacza, chciał jak najciszej podkraść się do krzaków nad brzegiem (pełzanie). Wyglądając zza nich, zobaczył płynący statek, a nie chcąc być dostrzeżonym przez ludzi, odczekał aż zniknie on za zakrętem. Wskoczył do wody, by schłodzić swe rozgrzane ciało (naśladowanie pływania). Po wyjściu z wody pomyślał, że czas na popołudniową drzemkę. Znalazł zacienione miejsce i tam się ułożył (dzieci układają się wygodnie na podłodze). Zanim zasnął pomyślał sobie jeszcze „Ależ wielki jest ten świat, bardzo się zmęczyłem na tej wyprawie”. I natychmiast usnął.

Wierszyki i piosenki realizowane obecnie 

 

Ulubione wierszyki naszej grupy:

 

„Piosenka o Dinozaurach” autor nieznany

Ref. Żyły na ziemi dawno dinozaury,

200 milionów lat temu, ale wymarły.

 

Co oznacza słowo „dinozaur?”

Straszny jaszczur odpowiedz bez obaw

W skamieniałościach roślin i zwierzat

Zachowana jest historia z czasu tamtego.

 

Wśród dinozaurów największy drapieżnik

To tyranozaur każdy potwierdzi

Skamieniałaości badaniem się zajmuuje-

Paleontolog w skałach wiedzę odnajduje.

 

Ref. Żyły na ziemi dawno dinozaury,

200 milionów lat temu, ale wymarły.

 

Śpiewające Brzdące – Biegnę do przedszkola

  1. Choć na niebie słońce

śpi na białych chmurkach,

wyskakuję z łóżka,

jak z dziupli wiewiórka.

Ref.: I chociaż wczesna pora,

ja biegnę do przedszkola.

I chociaż wczesna pora,

ja bardzo cieszę się!

  1. Auta śpią w garażach,

a ptaszki na drzewach,

idę do przedszkola

i wesoło śpiewam.

I chociaż wczesna pora,

ja biegnę do przedszkola.

I chociaż wczesna pora,

ja bardzo cieszę się!

 

„Idzie Jesień”

Idzie jesień, plony niesie,

jesień kolorowa.

Jabłka, gruszki, winogrona,

wszystko w koszu chowa.

 

Ref.:
Jesień – deszcz i słota –jesień,

złote liście – jesień,
dużo grzybów oczywiście.
Jesień – jarzębina – jesień,
głóg, kalina – jesień,
co nam przyniesie?

 

Idzie jesień, plony niesie,

jesień kolorowa.

Marchew, buraki ,ziemniaki

wszystko w koszu chowa.

Ref.:
Jesień – stos orzechów – jesień

to żołędzie – jesień,

kasztanów pełno wszędzie.
Jesień – odlot ptaków –  jesień.

Dookoła – jesień, jesień nas woła

 

Ulubione  piosenki naszej grupy:

 

Taniec Zygzak

I Nieważne czy dziewczyną jesteś czy chłopakiem
to ważne jest, że wiesz, że pędzi się zygzakiem
przygotuj ręce biodra nogi do zygzaka
nie więcej ani mniej

Najpierw zygzaka robią tylko same ręce
a teraz biodra żeby śmiechu było więcej
na koniec do zygzaka dodajemy nogi
tylko nie pomyl się

Ref. No teraz już dłużej nie czekamy
zygzaka zaczynamy
Tańczę zygzakiem bo
zygi zygi zong zong zygi zygi zong
zygzaki fajne są
zygi zygi zong zong zygi zygi zong
zatańcz zygzakiem też
zygi zygi zong zong zygi zygi zong
zygzak to prosta rzecz
zygi zygi zong

II Tego zygzaka najpierw robią same ręce
a potem biodra żeby śmiechu było więcej
na koniec do zygzaka dodajemy nogi
i nie mylimy się

Ref. No a teraz już dłużej nie czekamy
zygzaka zaczynamy…

Lubisz zygzaka tak samo jak ja

Ref. No a teraz już dłużej nie czekamy
zygzaka zaczynamy…. (2x)

Nasze plany na najbliższy czas

 

Informacje dla rodziców:

Prosimy o przyniesienie chusteczek suchych i mokrych na miesiąc czerwiec.