Żuczki | Przedszkole Motylek - Krosno
Żuczki

Grupa Żuczki

 

Wychowawca grupy: mgr Barbara Buczek

Pedagog: mgr Ilona Wysowska

Pedagog: mgr Justyna Zbiegień

 

Grupa żuczki

 

Wierszyki naszej grupy:

Jan Brzechwa

„Żuk

Do biedronki przyszedł żuk,
W okieneczko puk-puk-puk.

Panieneczka widzi żuka:
„Czego pan tu u mnie szuka?”

Skoczył żuk jak polny konik,
Z galanterią zdjął melonik

I powiada: „Wstań, biedronko,
Wyjdź, biedronko, przyjdź na słonko.

Wezmę ciebie aż na łączkę
I poproszę o twą rączkę”

Oburzyła się biedronka:
„Niech pan tutaj się nie błąka,
Niech pan zmiata i nie lata,
I zostawi lepiej mnie,
Bo ja jestem piegowata,
A pan – nie!”

Powiedziała, co wiedziała,
I czym prędzej odleciała,

Poleciała, a wieczorem
Ślub już brała – z muchomorem,

Bo od środka aż po brzegi
Miał wspaniałe, wielkie piegi.

Stąd nauka
Jest dla żuka:
Żuk na żonę żuka szuka.

„Żaba i żuk”

Duża żaba nad kałużą 
napotkała żuka.
Żuk na nóżki buty włożył
 
i butkami puka.
Żółte butki, żółty szalik
i żółty kapelusz.
Pyta żaba: „Dokąd bieżysz,
mój ty przyjacielu?”
„Idę żabko na przyjęcie
do pana bociana.
Będzie żuraw, żółw i jeżyk.
Chodź i ty kochana.

 

 

Temat tygodnia

WAKACJE

Tematy dnia

1) „Kolorowa rybka” – zabawy przy piosence

1. Kolorowa rybka pływa w oceanie,

Plum, plum, plum, plum, plum!

A ogromny rekin chciałby zjeść śniadanie,

Plum, plum, plum, plum, plum!

Rybka pomyślała, że rekin ją zje,

Plum, plum, plum, plum, plum!

Na dnie oceanu, gdzieś schowała się!

Plum, plum, plum, plum, plum!

Ref. Plum, plum, plum, plum,

Plum, plum, plum,

Plum, plum, plum, plum

Plum, plum, plum! (2x)

2. Ogromniasty rekin pływa w oceanie,

Plum, plum, plum, plum, plum!

Kolorowej rybki szuka na śniadanie,

Plum, plum, plum, plum, plum!

A, że nie mógł znaleźć nigdzie rybki tej,

Plum, plum, plum, plum, plum!

Na dnie oceanu zapadł w długi sen!

Plum, plum, plum, plum, plum!

Ref. Plum, plum, plum, plum…

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=sdcJPxuJkl8

2) „Morskie zagadki” – rozwiązywanie zagadek

Może być niebieskie, szare lub zielone.

Bywa spokojne lub bardzo wzburzone.

Kiedy jego brzegiem ludzie spacerują,

jego małe fale stopy ich całują.

(morze)

Gdy do ucha ją przyłożę,

morza szum powróci do mnie.

W tej skorupce małe morze

lato może nam przypomnieć.

(muszelka)

Można na niej się opalać,

zamki z piasku też budować.

Gdy się znudzi, można z mamą

brzegiem morza spacerować.

(plaża)

Zbierane na plaży

brązowe kamyki.

Pięknie zdobią nam pierścionki

albo naszyjniki.

(bursztyny)

Jest lekkie, okrągłe

i do nadmuchania.

Przyda się każdemu

w nauce pływania.

(koło ratunkowe)

3) „Krab” – praca plastyczna

Do wykonania pracy potrzebne będą: kartka A4 w kolorze niebieskim, czerwona farba, wata, trochę piasku, klej. Propozycja wykonania: https://pl.pinterest.com/pin/266275396702084918/

4) „Morze w butelce” – zabawa badawcza

Do zabawy potrzebne będą następujące materiały:

zakręcana butelka

woda

olej spożywczy

niebieski barwnik spożywczy lub niebieska farbka

brokaty

WYKONANIE:

1. Do butelki wlewamy wodę, dodajemy barwnik i wsypujemy brokat. Zakręcamy butelkę i wszystko mieszamy.

2. Odkręcamy butelkę i powoli wlewamy olej spożywczy, obserwujemy zmiany.

3. Zakręcamy butelkę i energicznie wstrząsamy, obserwujemy, co się dzieje.

5) „Sztorm na morzu” – zabawy pantomimiczne

Zachęcamy dziecko do wspólnej zabawy zapraszając go do wysłuchania nagrania szumu morza. Następnie przerywamy nagranie i czytamy poniższy tekst imitując ruchy do niego.

Nagle powiał silny wiatr, łódeczką zafalowało z prawej burty, na lewą burtę – z prawego boku, na lewy bok;

Nadeszła ogromna fala i hop żaglówka podskoczyła do góry, a my razem z nią;

Kilku marynarzy wypadło poza żaglówkę – szybciutko wdrapują się na pokład;

Sztorm, czyli burza na morzu może zniszczyć żaglówkę. Sprawdźmy czy nasza jest cała?

– Sprawdzamy burtę lewą, (czyli lewy bok łódki) – przechylamy się w lewą stronę

– Sprawdzamy burtę prawą, (czyli prawy bok łódki) – przechylamy się w prawą stronę

Oj Oj – nasza łódka jest mocno uszkodzona:

– Z przodu na dziobie – skłon do przodu;

– Z tyłu na rufie – odchylenia ciała do tyłu;

– Lewa burta już przecieka – przechylenie ciała w lewą stronę;

– Na prawej burcie ogromna dziura – przechylenie ciała w prawa stronę;

Potrzebujemy pomocy – w oddali widać większą żaglówkę, spróbujemy do niej dopłynąć.

Wierszyki i piosenki realizowane obecnie 

 

Ulubione wierszyki naszej grupy:

Tańczący smok”
Tańczący smok
to właśnie ja
włączam muzykę
a gdy już gra

kręcę się w kółko
skaczę do góry
przedziwne w tańcu
robię figury

klaskam czasami
w rytm skrzydełkami
i o podłogę
tupię nóżkami

To właśnie ja
zielony smok
uwielbiam tańczyć
przez cały rok!

 

Ulubione  piosenki naszej grupy:

Piosenka dla taty”

1. Mój tata to ktoś

kto ma w sercu coś,

coś co sprawia, że

zawsze z nim być chcę.

Ref. Tata, kochany rycerz

wspaniały, da kwiatka mamusi

a mi zawsze buzi. (2x)

2. Mój tata to ktoś

kto ma w sercu coś,

coś co sprawia, że

mama śmieje się.

Ref. Tata, kochany rycerz

wspaniały, da kwiatka mamusi

a mi zawsze buzi. (2x)

Buziak”

1. Co dzień na policzku,

Od samego rana,

Mam od mamy prezent –

Miłego buziaka.

Ref. Buzi, buzi, buźki,

Wesołe cmokuśki.

Każdy bardzo lubi

Dostawać całuski. (2x)

2. Chodzę z mym buziakiem,

Chodzę przez dzień cały

I się bardzo cieszę,

Bo mam go od mamy.

Ref. Buzi, buzi, buźki,

Wesołe cmokuśki.

Każdy bardzo lubi,

Dostawać całuski. (2x)

3. Dziś będzie odwrotnie,

Bo jest święto mamy,

Tak więc my mamusi,

Buziaka dziś damy.

Ref. Buzi, buzi, buźki,

Wesołe cmokuśki.

Każdy bardzo lubi,

Dostawać całuski. (2x)

Nasze plany na najbliższy czas

 

Informacje dla rodziców:

Dziękujemy za przyniesienie chusteczek suchych i nawilżanych na miesiąc lipiec.