Żuczki | Przedszkole Motylek - Krosno
Żuczki

Grupa Żuczki

 

Wychowawca grupy: mgr Barbara Buczek

Pedagog: mgr Ilona Wysowska

Pedagog: mgr Justyna Zbiegień

 

Grupa żuczki

 

Wierszyki naszej grupy:

Jan Brzechwa

„Żuk

Do biedronki przyszedł żuk,
W okieneczko puk-puk-puk.

Panieneczka widzi żuka:
„Czego pan tu u mnie szuka?”

Skoczył żuk jak polny konik,
Z galanterią zdjął melonik

I powiada: „Wstań, biedronko,
Wyjdź, biedronko, przyjdź na słonko.

Wezmę ciebie aż na łączkę
I poproszę o twą rączkę”

Oburzyła się biedronka:
„Niech pan tutaj się nie błąka,
Niech pan zmiata i nie lata,
I zostawi lepiej mnie,
Bo ja jestem piegowata,
A pan – nie!”

Powiedziała, co wiedziała,
I czym prędzej odleciała,

Poleciała, a wieczorem
Ślub już brała – z muchomorem,

Bo od środka aż po brzegi
Miał wspaniałe, wielkie piegi.

Stąd nauka
Jest dla żuka:
Żuk na żonę żuka szuka.

„Żaba i żuk”

Duża żaba nad kałużą 
napotkała żuka.
Żuk na nóżki buty włożył
 
i butkami puka.
Żółte butki, żółty szalik
i żółty kapelusz.
Pyta żaba: „Dokąd bieżysz,
mój ty przyjacielu?”
„Idę żabko na przyjęcie
do pana bociana.
Będzie żuraw, żółw i jeżyk.
Chodź i ty kochana.

 

 

Temat tygodnia

Wakacyjne podróże

Tematy dnia

1) „Dzień dziecka” – zabawy ruchowe, muzyczno-ruchowe

2) „Wakacje” – słuchanie opowiadania E. Stadmüller

Treść opowiadania:

Bartek chwalił się, że na wakacje pojedzie do Grecji – opowiadał przy obiedzie Olek. – Mówił, że będzie się uczył nurkować i dostanie od taty cały potrzebny sprzęt. – Zobaczycie, że będziecie się u nas bawić równie dobrze jak on – chrząknął dziadzio. – Już moja w tym głowa. Postanowiliśmy z babcią, że kupimy wielki dmuchany basen i ustawimy go w ogrodzie. – Hurra! – zawołała Ada. – A będę w nim mogła puszczać moje kaczuszki? – Jasne – roześmiała się babcia – i kaczuszki, i łódeczki, i co tam sobie wymyślisz. – Szkoda, że w ogrodzie nie ma piaskownicy, bo byśmy mieli własną plażę – rozmarzył się Olek. – To akurat nie problem – włączył się do rozmowy tato. – Cztery deski się znajdą, a sąsiad dziadków, pan Antoni, handluje materiałami budowlanymi, więc na pewno chętnie przywiezie parę worków piasku. – I będzie plaża! – zawołała Ada. – I huśtawka – dodał dziadzio. – Znalazłem ją na strychu. – Tę samą, na której ja się huśtałem? – ożywił się tato. – Tylko nie próbuj tego robić, bo moja biedna grusza nie wytrzyma takiego ciężaru – przestraszył się dziadzio. – Oj tam, oj tam… – mruknął tato. – To mocne drzewo, nawet nie wiesz, ile wytrzymało… – I Bartek mówił jeszcze, że będzie zwiedzał jakieś strasznie stare budowle – przypomniał sobie Olek. – Stare budowle, powiadasz – dziadek uśmiechnął się tajemniczo. – Ciekaw jestem, czy on widział kiedyś studnię z prawdziwym żurawiem. – Takim żywym żurawiem? – zdziwiła się Ada. – Tak nazywało się urządzenie, którym bardzo dawno temu wyciągano wodę ze studni – wyjaśniła wnuczce babcia. – Tam, gdzie wybierzemy się na wycieczkę, można zobaczyć prawdziwe chaty kryte strzechą, poletka lnu, stary wiatrak i drabiniasty wóz – taki, jakim jeździł jeszcze mój dziadek. – W sąsiedniej wsi powstał skansen – wyjaśniła mamie babcia. – I naprawdę jest w nim co zobaczyć. – Chciałbym, żeby te wakacje już się zaczęły – westchnął Olek. – I nic nie szkodzi, że nie pojadę do Grecji – dodał po chwili.

Rozmowa na podstawie wysłuchanego opowiadania:

Dokąd Bartek pojedzie na wakacje?

Gdzie wakacje spędzą Ada i Olek?

Co przygotowali dziadkowie, żeby umilić wakacje Adzie i Olkowi?

Czym można podróżować w czasie wakacji?

3) „Jedzie pociąg” – zabawy matematyczne

Do zabawy potrzebne będą wycięte z kolorowego papieru figury geometryczne: koła, trójkąty, kwadraty i prostokąty (najlepiej każdy kształt w innym kolorze). Zachęcamy dziecko do nazywania poszczególnych kształtów (koła, trójkąty, kwadraty), a następnie do wspólnego ułożenia z nich wagoników i lokomotywy pociągu. Dziecko w tej zabawie może liczyć wagoniki dokładając je lub „odczepiając”, a także segregować figury ze względu na ich kształt.

4) „Czym podróżujemy?” – zabawa ruchowo-naśladowcza

Dziecko wraz z rodzicami wyrusza w podróż. Zadaniem dziecka jest, aby ruchem pokazywało pojazd, którym rodzina będzie się poruszać. Wyruszają z domu samochodem – dziecko biega, naśladując rękami kręcenie kierownicą; zatrzymują się, zostawiają samochód na parkingu. Wsiadają do samolotu. Samolot startuje (dziecko kuca), unosi się (dziecko biega
z rozłożonymi rękami) i ląduje (znów kuca). Wsiadają do pociągu (dziecko ustawia się przed lub za rodzicem, poruszają się, trzymając się za ręce). Dojechali nad piękne jezioro, gdzie wsiadają do kajaka (maszerując, naśladują rękami ruch wiosłowania).

5) „Wakacje z rowerem” – osłuchanie ze słowami i melodią piosenki. Zabawy przy piosence.

1. Najwspanialej powiem szczerze

podróżować na rowerze,

gdy wakacji czas nastaje

wcale z nim się nie rozstaję,

nie rozstaję.

Ref. Swym rowerem ruszam w drogę,

znam przepisy już drogowe,

powiem więcej znam dokładnie

tak, że mnie z nich nikt nie zagnie.

2. Już zakładam dętki nowe,

sprawny musi być mój rower.

Sprawdzam jeszcze dzwonek, lampki

jak najmocniej wiążę trampki,

wiążę trampki.

Ref. Swym rowerem ruszam w drogę…

3. Ochraniacze mam na nóżkach,

osłonięta kaskiem główka.

Są odblaski na plecaku,

a w bidonie smaczny napój,

smaczny napój.

Ref. Swym rowerem ruszam w drogę.

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=CkXSdjgvaAk

Wierszyki i piosenki realizowane obecnie 

 

Ulubione wierszyki naszej grupy:

Tańczący smok”
Tańczący smok
to właśnie ja
włączam muzykę
a gdy już gra

kręcę się w kółko
skaczę do góry
przedziwne w tańcu
robię figury

klaskam czasami
w rytm skrzydełkami
i o podłogę
tupię nóżkami

To właśnie ja
zielony smok
uwielbiam tańczyć
przez cały rok!

 

Ulubione  piosenki naszej grupy:

Piosenka dla taty”

1. Mój tata to ktoś

kto ma w sercu coś,

coś co sprawia, że

zawsze z nim być chcę.

Ref. Tata, kochany rycerz

wspaniały, da kwiatka mamusi

a mi zawsze buzi. (2x)

2. Mój tata to ktoś

kto ma w sercu coś,

coś co sprawia, że

mama śmieje się.

Ref. Tata, kochany rycerz

wspaniały, da kwiatka mamusi

a mi zawsze buzi. (2x)

Buziak”

1. Co dzień na policzku,

Od samego rana,

Mam od mamy prezent –

Miłego buziaka.

Ref. Buzi, buzi, buźki,

Wesołe cmokuśki.

Każdy bardzo lubi

Dostawać całuski. (2x)

2. Chodzę z mym buziakiem,

Chodzę przez dzień cały

I się bardzo cieszę,

Bo mam go od mamy.

Ref. Buzi, buzi, buźki,

Wesołe cmokuśki.

Każdy bardzo lubi,

Dostawać całuski. (2x)

3. Dziś będzie odwrotnie,

Bo jest święto mamy,

Tak więc my mamusi,

Buziaka dziś damy.

Ref. Buzi, buzi, buźki,

Wesołe cmokuśki.

Każdy bardzo lubi,

Dostawać całuski. (2x)

Nasze plany na najbliższy czas

 

Informacje dla rodziców:

Dziękujemy za przyniesienie chusteczek suchych i nawilżanych na miesiąc maj.