Grupa Pszczółki
Wychowawca grupy: mgr Anna Krzanowska
Pedagog, logopeda: mgr Marcin Zięba
Pomoc nauczyciela: Anna Nazarko-Nowak
„PSZCZÓŁKA ŚPI W OGRODZIE”
Pszczółka śpi w ogrodzie 1-2-3.
Ubrudzona w miodzie 1-2-3.
My dokoła niej chodzimy
i się wcale nie boimy 1-2-3, 1-2-3.
Pszczółka się zbudziła 1-2-3.
Nóżką poruszyła 1-2-3.
Kogo dotknie mała pszczoła
musi tańczyć z nią dokoła 1-2-3, 1-2-3.
Temat tygodnia
Zwierzęta w lesie
Tematy dnia
- „Jeż i wiewiórka” – słuchanie wiersza
- „Logorytmika” – zajęcia logopedyczne
- „Natan kończy 4 lata, Marian kończy 6 lat” – zabawy dydaktyczne metodą M. Montessorii z wykorzystaniem elementów autoprezentacji
- „Kto biega po leśnych ścieżkach?” – zabawa matematyczna z wykorzystaniem wiersza
- „Stary niedźwiedź mocno śpi” – zabawa ze śpiewem
Wierszyki i piosenki realizowane obecnie
„JEŻ I WIEWIÓRKA”
Skakała wiewiórka,
orzeszków szukała,
na leśnej dróżce jeżyka spotkała.
Dokąd idziesz jeżu?
Mam ważne zadanie.
Muszę znaleźć na zimę cieplutkie mieszkanie.
Co robisz od rana, wiewiórko kochana?
Wiele czasu mi zajmuje smakołyków gromadzenie.
Bo na zimę, drogi jeżu, każde przyda się jedzenie.
KTO BIEGA PO LEŚNYCH DRÓŻKACH?”
Wiele ścieżek w naszym lesie,
po pierwszej mróweczka coś niesie.
Po drugiej biegnie myszka,
na trzeciej leży wielka szyszka.
Czwarta, to już nie ścieżka, to droga,
a po niej dumnie sunie stonoga.
Po piątej dwie sarenki biegają,
a na szóstej dwa zajączki na mamę czekają.
Tylko brak jest chyba ludzi!
Lecz, gdy słonko ich obudzi,
zbierać grzybki i maliny przyjdą chłopcy i dziewczyny.
Ulubione wierszyki naszej grupy:
„1,2,3,4”
1, 2, 3, 4 siedzę na dywanie,
5, 6, 7, 8 czekam co się stanie,
9, 10, 11 buzię już zamykam,
a 12 i 13 o nic już nie pytam.
„GIMNASTYKA SMYKA”
Tupnij nogą ile sił,
klaśnij w górze: raz, dwa, trzy,
zrób do przodu skłon głęboki,
potem pochyl się na boki.
Raz – skręt w lewo,
raz skręt w prawo,
bioderkami porusz żwawo.
A gdy zmęczysz się troszeczkę,
możesz usiąść na chwileczkę.
Ulubione piosenki naszej grupy:
„JESTEM MAŁY, WIELE UMIEM”
1.Jestem mały, lecz to nic,
wiele umiem zrobić dziś,
i z uśmiechem przyznam, że:
mało kto tak dużo wie.
Ref.: Tupię nogą,
klaszczę w ręce,
kiwam głową,
i się kręcę. 2x
2.Na paluszkach liczyć chcę,
alfabetu uczę się,
i rysuję też kredkami,
wszystko razem z kolegami.
Ref.: Tupię nogą… 2x
3.Co dzień biegam, skaczę hop!
i fikołków robię sto,
jestem szybki jak sportowiec,
lub samolot odrzutowiec.
Ref.: Tupię nogą… 2x
1.Przyszło lato do przedszkola
– Chodźcie ze mną! – głośno woła.
I promykiem złotym świeci,
zapraszając wszystkie dzieci:
– Czas wyruszyć po przygodę
i do lasu, i nad wodę.
Czas wyruszyć na wyprawę,
będzie miło i ciekawie.
Ref.: Hej, dzieciaki, przyszło lato.
Co wy na to? Co wy na to?
Hej, dzieciaki, przyszło lato.
Co wy na to? Co wy na to?
- Można sprawdzić na wyprawie
jak pływają ryby w stawie,
i jak mucha szybko lata,
gdzie się ukrył motyl w kwiatach.
Ile dziupli mają drzewa,
jaką las piosenkę śpiewa,
czy pan dzięcioł stuka w pień
całą noc i cały dzień.
Ref.: Hej, dzieciaki…
Nasze plany na najbliższy czas:
Informacje dla rodziców: