„W Karnawale piękne bale” – my również postanowiliśmy twórczo wykorzystać ten wyjątkowy czas i 27 lutego jako zwierzątka przenieśliśmy się do pięciu niezwykłych krain, gdzie czekały na nas niesamowite przygody i zabawy. W przedszkolu przy ulicy Grodzkiej ten czas każda grupa rozpoczęła w swojej sali, a następnie kierowała się do sąsiedniej, przemierzając przy tym całe przedszkole. Sala „Jeżyków” na ten dzień zamieniła się w pustynię. Dzieci wzięły udział w przechodzeniu przez kamienie sensoryczne, pośród ruchomych piasków, poznały zwyczaje Tuaregów – ludzi żyjących na pustyni, wzięły udział w poczęstunku zieloną herbatą, a także miały okazję ułożyć niezwykłe puzzle – wykonane z różnych materiałów zwierzęta mieszkające w piaszczystej krainie. Ponadto wykonały piękny afrykański taniec i karawaną przeszły do następnej sali. Za drzwiami czekała na nich kraina śniegu i lodu – Antarktyda. Na powitanie najmłodsi wspólnie zabawili się śpiewając piosenkę „Jedzie pociąg”. Po dotarciu ciuchcią na miejsce rozwiązały zagadkę o mroźnej krainie, a następnie poznały różne ciekawostki na temat tego kontynentu. Rozpoznawały też odgłosy zwierząt, zamieniły się na chwilę w pingwinki, wesoło tańcząc i śpiewając, a na koniec miały okazję namalować farbami arktyczny krajobraz. Podczas twórczości na folii streczowej każdy mógł zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie w fotobudce – pingwinie. Po skończonej zabawie dzieci przechodziły do kolejnej sali, gdzie czekała na nich zielona dżungla. Tam, po powitaniu przedszkolaki zatańczyły wesoły taniec „Wyginam śmiało ciało” i przystąpiły do zabaw z chustą animacyjną. „Kwiat lotosu”, „Pająk”, czy „Sałatka owocowa” to tylko niektóre z nich, ale wszystkie przyniosły ze sobą ogromną frajdę. Na zakończenie dzieci miały okazję poćwiczyć swą umiejętność rzucania do celu podczas zabawy w polowanie. Kolejna sala charakteryzowała się krajobrazem górskim. Na powitanie wszyscy udali się w podróż samolotem do tej niezwykłej krainy. Po odgadnięciu przez przedszkolaków, gdzie się teraz znajdują, zabrały się za gimnastykę i rozgrzewkę wszystkich części ciała, by nie ulec kontuzji podczas górskich wspinaczek. Następnie poznały czym jest echo i się w nie zabawiły, powtarzając różne słowa. Na koniec najmłodsi wzięli udział w górskich wspinaczkach, przemierzając przygotowany dla nich tor przeszkód. Po nim dzieci przeszły do następnej sali, gdzie czekała na nie kraina mórz i oceanów. Na początku wspólnych przygód wszystkie przedszkolaki udały się na poszukiwanie skarbów naśladując ruchy poszukiwaczy przygód. Następnie zatańczyły taniec „Chocolate” i wzięły udział w radosnej kąpieli w morzu, będącym basenem z kulkami. Przedszkolaki miały także okazję łowić ryby, wziąć udział w morskiej bitwie, a także swoim podmuchem wprawić w ruch papierowe stateczki. Wszystkie sale były pięknie i bogato udekorowane, wprowadzały przedszkolaki w klimat danej krainy geograficznej. Główną dekoracją stały się kolorowe balony, dodające wystrojowi sal niepowtarzalnego wyglądu.
„Ślimaczki” i „Rybki” również czas balu spędziły radośnie i kreatywnie. Dzieci swą zabawę rozpoczęły powitaniem i prezentacją strojów – zwierzątek. Miały okazję potańczyć przy piosence „Misie dwa” i „Bal baloników”, wykorzystując do pląsów kolorowe balony. Następnie dzieci wykonały pracę plastyczną, dekorując karnawałowe baloniki z papieru i wykonały taniec „Boogie woogie”. Na koniec balu przyszedł czas na swobodne pląsy przy muzyce. Ach! Taka zabawa szybko się nie nudzi.
W przedszkolu przy ulicy Korczyńskiej wszystkie dzieci wraz z nauczycielami pomysłowo przebrane za zwierzątka rozpoczęły bal w sali starszaków. Porozwieszane na ścianach zielone liście oraz nad sufitem brązowe włóczki jako liany nie pozostawiały wątpliwości, że znajdujemy się w dżungli. Na początku dzieci zaprezentowały swoje stroje. Przy dźwiękach muzyki ochoczo wchodziły do środka koła i pięknie się kłaniały. Następnie wzięły udział
w zabawie ruchowej „Karnawał zwierząt”. Po utworzeniu koła i otrzymaniu ilustracji zwierząt mieszkających w dżungli, takich jak małpki, słonie czy papugi dzieci miały za zadanie uważnie słuchać opowiadania o przygodach właśnie tych bohaterów. Gdy usłyszały nazwę swojego zwierzątka wstawały i obiegały koło naśladując ruchy lub jego głos, po czym wracały na swoje miejsce. Ponadto przedszkolaki rozwiązywały zagadki słowne
o mieszkańcach dżungli, bawiły się w „Kalambury”, gdzie w rytm muzyki podawały sobie magiczne pudełko, w którym znajdowały się obrazki zwierząt i naśladowały je ruchami bez użycia słów. Dzieci miały okazję również poćwiczyć rzuty piłką i utrwalić sobie nazwy zwierząt mieszkających w dżungli. Zabawy przeplatane były swobodnymi tańcami do piosenek takich jak: „Ambo Sambo”, „Papużka”, Małpka Zizi”, czy „Zielone słonie”.
Po zabawach w dżungli przyszedł czas na poznanie kolejnych zwierząt zamieszkających zupełnie inne miejsca. I tak dzieci podzielone na dwie grupy wyruszyły do lodowej krainy oraz na pustynię. Sala maluszków udekorowana była cała na biało. W jej części można było dostrzec igloo. Porozwieszane zostały również ilustracje pingwinów, gdyż to właśnie o tych niezwykłych ptakach dzieci wysłuchały bajki. Przedszkolaki łowiły rybki za pomocą wędek, tańczyły przy piosence „Pingwin” oraz słuchały opowieści muzycznej z wykorzystaniem instrumentów. Poznały zwierzęta żyjące w krainie śniegu i lodu. Naśladowały również słowa rymowanki o pingwinkach oraz ułożyły w całość obrazek pingwina pocięty na kilka części. Na zakończenie zrobiły „Zimowy masażyk” masując i dotykając głowy, uszu, rąk i stóp.
W części sali zamienionej w pustynię przy pomocy szarego papieru dzieci dowiedziały się kilku ciekawostek na temat tego wyjątkowego miejsca. Przygotowały zestaw podróżniczy, niezbędny na tygodniową podróż po pustyni. Przedszkolaki wzięły udział w zabawie kształtującej właściwą postawę oraz ćwiczenie równowagi. Zamieniły się w wielbłądy, które zmierzały do oazy. Na karku położyły woreczek symbolizujący wielbłądzi garb, a następnie przechodziły po sznurku tak, aby woreczek nie upadł. Po przejściu w wyznaczone miejsce dzieci poznały znaczenie słowa „oaza”. Chętne dzieci miały okazję skosztować suszonych daktyli, które są przekąską na pustyni. Dają energię, są słodkie i w dodatku zdrowsze od słodyczy. Kolejną atrakcją było wykonanie piasku księżycowego. Po zmieszaniu odpowiednich składników dzieci dostały przygotowaną masę. Próbowały z niej tworzyć niezwykłe budowle. Gdy nasz bal dobiegał końca zatańczyliśmy ostatni raz w rytm wesołej muzyki, aby wybrać Króla i Królową Balu, Najlepszą Tancerkę oraz Najlepsze Przebranie.